Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door plust
#3731
Hallo,

Ik hen mijn WMR200 aan de PC hangen en alle gegevens, met uitzondering van de luchtdruk worden goed overgenomen.

Op de display van de WMR staat nu 1009hPa en WD geeft 1007hPa aan.
Ik heb tot nu toe de volgende dingen gedaan om het trachten op te lossen:

* Opnieuw opstarten WD
* Los koppelen en opnieuw aankoppelen van de WMR200
* De WMR200 gereset

Wat ik ook doe, er blijft een verschil van tot 2hPa

Heeft iemand een idee??

Alvast bedankt voor het meedenken,
Jerry
Door jansmit
#3732
Je moet je hoogte in wmr200 instellen en ook in het programma Weather Display die staan denk ik nu verschillend
Door plust
#3733
De hoogte ingesteld op de WMR200 en ingevoerd in WD zijn gelijk. Beide op 20 meter. Dus dat is niet de oorzaak.
Door wslangerak
#3734
Hoi Jerry,

Kijk eens bij
Control Panel > Offsets & Initial Rain > tabblad Temp/Baro Offsets
Staat daar soms iets ingevuld bij Barometer offset?
Zoja, dan de waarde 0 (NUL) invullen. Ook als er niets staat kun je proberen om 0 in te vullen en kijken wat WD dan doet na opnieuw opstarten.

Verder even kijken in Control Panel > Units/Other settings of rechts in het midden "Use QFE barometer adjust" is aangevinkt. Als dat zo is uitvinken en weer kijken wat het verschil is.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, succes!

groeten,
Door plust
#3735
Hallo Kees,

Beide opties geven geen verandering in het verschil. Ik snap er niets van.
Maar ik blijf hopen dat het goed komt.

Jerry
Door wslangerak
#3736
Jerry, om alles uit te sluiten: in WD moet je de hoogte in feet opgeven, niet in meters.

Zou het soms kunnen dat de WMR200 de lokale druk laat zien op de console, terwijl hij de luchtdruk op zeeniveau doorgeeft aan WD? Is het verschil constant? Dus altijd 2 hPa?
Door plust
#3737
Hallo Kees,

De hoogte kun je toch alleen maar opgeven in feet? of heb ik een instelling over het hoofd gezien.

Ik heb in de handleiding van de WMR niet terug gevonden dat er andere gegevens doorgestuurd kunnen worden door interne berekeningen.

Ik ben nu op mijn werk, kan dus niet zien er op m'n display nu staat, maar zo uit het hoofd is het de laatste 2 dagen wel 2 hPa verschil

Zal in de loop van de middag doorgeven wat het verschil is.

Jerry
Door plust
#3739
Net even een blik op de display geworpen, en 2 hPa verschil.
Ik ga er dus van uit dat het zo blijft.
Vreemd hoor!

Jerry
Door wslangerak
#3740
Ja in WD kan je de hoogte alleen opgeven in feet, maar ik wilde even zeker weten dat je daar bijvoorbeeld geen 20 hebt ingevuld als je hoogte 20 meter is. Vandaar.

Het is dus een vaste afwijking kunnen we stellen. Ik heb geen ervaring met de WMR200, dus ik weet niet of je die iets anders kan laten verzenden als wat er op de display staat.
Misschien dat er iemand is met meer kennis van de WMR?

Wat WD betreft kan ik verder even niks bedenken...
Misschien de vraag ook nog stellen op het WD-forum?

http://www.weather-watch.com/smf/index.php


Succes,
Door plust
#3741
Hallo Kees,

Alvast hartelijk dank voor het meedenken, en ik zal m'n Engels maar weer eens wat oppoetsen en de vraag op het WD-Forum gooien.
Mocht iemand nog een idee hebben, ik hou me aanbevolen.
Ik zal zeker het resultaat terugkoppelen naar dit forum.


Jerry