Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Meteonoord
#4004
Zoals al door jou vastgesteld, bijzondere grote klus.
Nee dus

>>>> zie hieronder, kruiste elkaar ;) (Kees)
Door Meteonoord
#4005
Ik voorzie een probleem immers de totale neerslag is wel goed.
Het zit voor mijn gevoel ergens anders waarom geeft hij dan elke nieuwe dag al een neerslag van 4 mm ? Frapant is dat mijn VP2 het wel correct weergeeft terwijl hij wel zijn gegevens van de VP2 krijgt.
Door wslangerak
#4015
Welke totale neerslag is goed in WD? Die voor deze maand en/of dit jaar?

Je kan ook nog eens kijken in Control Panel > Offsets and Initial rain

1. Op het tabblad Rain Offset mag niets zijn ingevuld bij Rainfall Offset en de waarde bij Modified raingauge moet 1.0 zijn.

2. Op het tabblad Temp/Baro Offsets/Rain Totals kan je eventueel handmatig Daily - Yesterday - Monthly - Yearly totalen achteraf aanpassen. Dit eventueel NADAT je mijn eerdere tip van de aanpassingen van deze maand hebt gedaan. Zo moet je in principe alles weer recht kunnen trekken.

't Is wel een heel gedoe in WD, dat zal ik zeker niet ontkennen.

En zoals ze in het Engels zeggen: BTDT, oftwel been there done that..... je bent niet de eerste met dit probleem.

Succes.
Door Meteonoord
#4018
Hi Kees,

Geloof het of niet maar de engeltjes zijn vannacht geweest.

Na de eerste ochtend inspectie bleek dat hij vannacht naar behoren heeft gewerkt zonder dat ik iets heb gedaan. Ik wissel de dag om 0.00 uur en er is volgens WD tot op heden 0.2 mm gevallen. VP Pro en WL geven dit ook aan.

Hopen dat dit zo blijft in ieder geval jullie allen bedankt voor de hulp en om het ook maar eens in het Engels te zeggen :What come's around go's around.

Ik hou jullie op de hoogte.

Bert J. van Bergen
Door wslangerak
#4020
Da's mooi Bert! Die engeltjes kunnen we wel gebruiken op z'n tijd ;)

Bij deze sluit ik dit topic dan af.

Groeten,
Kees.