Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Josje
#37194
Op de o.k's wordt zo min mogelijk afgekort met woorden, niet als lich-temp maar als lichaamtemperatuur,of:Bodytemp maar bodytemperature.Dit laatste wordt gewoon omgezet in de"vertaalchip" in het nederlands.Ik ga mn best doen om na te vragen hier over deze chip.
groetjes.
Door SpeedyGJ
#37196
Prima dan horen we het wel :) zou een mooie oplossing zijn + een meerwaarde van de console lijkt mij gezien er volgens mij geen NL consoles bestaan, iig het scherm dan.
Als dit lukt wil ik ook gelijk de hele console NL hebben dus ook de knoppen, wie weet! :D
Door tinuz97
#37197
Open flash.bin maar eens met notepad++ van de firmware.....
Maar ik durf het niet te editen lol,geen idee hoe je een .bin kan aanpassen...maar zo te zien is het daar in te doen,ik denk misschien simpel,maar lijkt mij dat je daar het in nederlands kan veranderen.

Edit,misschien hiermee..
http://www.sharewareconnection.com/titl ... editor.htm

MAAR PROBEER DIT AUB NIET!
Flash.bin veranderen kan tot resultaat een baksteen krijgen in plaats van console!

Misschien iemand met kennis van .bin editen zaken op hwa...
Door osjohn
#37198
SpeedyGJ schrijft:
osjohn schrijft:
Werner Kren heeft hem in het duits vertaalt.

Dat moet ook in het nederlands kunnen.

John

Heb je een link? :)


Werner Krenn is de schrijver van WsWin en geeft alleen tegen betaling
het wachtwoord om de Duitse firmware op te halen.

Die kan je alleen erin zetten met een programmer die ook onze leverancier
van de Vantage heeft.

Het is de BIN file die je moet vertalen.

John
Door SpeedyGJ
#37200
Hmmz komt dus op neer dat het scherm gewoon uit een flash bestand bestaat? :o dan zoek je toch gewoon de engelse woorden op en verander je em toch effe gewoon in Nederlands? Of praat ik nou makkelijk :p
Door tinuz97
#37203
SpeedyGJ schrijft:
Hmmz komt dus op neer dat het scherm gewoon uit een flash bestand bestaat? :o dan zoek je toch gewoon de engelse woorden op en verander je em toch effe gewoon in Nederlands? Of praat ik nou makkelijk :p


Theorie is leuk,maar inderdaad te makkelijk.

Je zal dit met 1 of andere editior moeten doen denk ik zelf (zoals je bv een bios met een hex editor kan aanpassen)

Ik denk namelijk als je de flash.bin met een tekst editor aanpast dat de console stuk gaat als je hem flasht.

Het flash bestand zal wel uit tekst bestaan en firmware voor de console (soort bios)
En met een bios wil je niet kloten als je niet weet waarmee je bezig bent,grote kans dat het stuk gaat.

Met een programmer erin zetten lijkt mij niet nodig,dat zou betekenen dat je de originele firmware ook met een programmer moet installeren,dit kan gewoon vanuit windows. (maar is theorie,zeker weten doe ik het niet)
Door pd1eco
#56396
Een oud draadje maar toch,

Een nederlands Console kan je hier bestellen.

Het is als optie voor 25 euro. U krijgt er ook een nederlands toetsenbord bij.

Nu weet ik niet of de forecast er ook in het nederlands uitkomt in weatherlink.

Groetjes Erik.