Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Kerkuil
#65309
Nogmaals Wim

nog een vraag: hoe en waar slaat ik de weer data op als de computer uit staat ik heb een IP datalogger aangesloten op het netwerk het adres is bekend hoe moet dat.

ik heb ook een nas die 7/24 uur draait daar kan dat ook maar hoe.

hoor graag van u.

.Met vriendelijke groet.

Tom Buitelaar
Door wvdkuil
#65310
Kerkuil schrijft:
Nogmaals Wim

nog een vraag: hoe en waar slaat ik de weer data op als de computer uit staat ik heb een IP datalogger aangesloten op het netwerk het adres is bekend hoe moet dat.

ik heb ook een nas die 7/24 uur draait daar kan dat ook maar hoe.

hoor graag van u.

.Met vriendelijke groet.

Tom Buitelaar
De WLIP slaat net zoals iedere andere Davis logger de data op in de logger zelf.
Daar is geen andere opslaglokatie voor nodig. Afhankelijk van hoe je de logger instelt, varieert dat van dagen tot weken opslag van de weer-gegevens.

Als extra t.o.v. andere loggers, kan de WLIP ook continue opladen naar Weatherlink.com (WL.com). Dat staat standaard aan en gebeurt direct als de logger aan het netwerk komt.
Meld je gratis aan bij WL.com en je ziet je eigen gegevens op twee pagina's.
En je ziet dan ook alle gegevens die door deze logger al zijn opgeladen.

Op WL.com kun je ook nog je gegevens door laten sturen naar 3 andere sites, bijna iedereen gebruikt in ieder geval WeatherUnderground.

Wim
Door Kerkuil
#65311
Beste Win ben erg blij voor dit duidelijke antwoord, nu begrijp ik het fijn en bedankt.

met vriendelijke groet.

Tom Buitelaar.

Ps als de website klaar is zal ik zorgen voor een donatie.