Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Gert
#53988
Hallo,

Ik draai al een paar jaar Weather Display op mijn computer.

Ik wil graag wat anders kopen,mijn WD draait op een oude Dell computer met windows xp

en er draait een webcam op,maar heel vaak valt de computer uit.
Door wat voor storing dan ook.

Nu zie ik dat ook weeramateurs met een Server draaien.
Wat kunnen jullie mij aanraden een computer die sneller is min.2 gig intern geheugen,of een Server,en dan graag vermelden welke,zelf heb ik daar geen verstand van.

Alvast bedankt,

Groet Gert
Door ws vreewijk
#53989
Hi Gert,

Geen verstand, ok koop een simpel laptopje.
of een eeebox.

Hoef je niets aan te doen als je prog's erop en knallen en zijn ook zuinig,laat de barebones links liggen voor de kenners.

Maar dat is mijn mening en de hwaérs hebben meestal allemaal een andere mening:cheer:
gr Chris
Door fbockstael
#54050
Hallo Gert,

Laat je niet gek maken door allerlei termen uit de ICT.
Een server is ook een gewone computer die niets meer of minder kan dan je gewone computer. Alleen wordt er vaak hardware gebruikt die veelvuldig gebruik kan combineren met 24/7 aanstaan. Niet alle hardware is daar even geschikt voor.
Een server doet meestal niets anders dan "taken serveren". Als je computer weerdata "serveert" is het dus ook een server. Het is maar net wat voor naam je het beestje geeft. Vaak zal je zien dat weeramateurs hun software installeren op een computer waar verder niets anders op wordt gedaan. Aangezien deze 24 uur per dag aan moet staan om leuk mee te doen hier is de keuze vaak voor een zo zuinig mogelijke computer (lijkt me logisch, tenzij je je haar wilt föhnen met je energiemeter).

Er zijn diverse mogelijkheden voor redelijk goedkope en zuinige computers, een combinatie vinden maakt je spekkoper. Alle voorstellen zijn op zich goed, maar je moet kijken naar je budget en de mogelijkheden die je wilt hebben.
Een eis van b.v. minimaal 2 GHz processor kan je maken, maar waar is het op gebaseerd, heb je het nodig? Kijk b.v. eens naar de post over de Raspberry PI. Ik denk niet dat het iets voor jou is, maar je kunt dus met zo ongeveer de meest minimalistische hardware al aan de slag. Ik krijg regelmatig een nieuwsbrief van http://www.bogaertcomputers.nl. Zij hebben vaak redelijk betaalbare tweedehands spullen in de aanbieding. Heb er ooit eens een computer gekocht en deze draait nog steeds prima. Om alle schijn van commercieel belang de kop in te drukken: heb ook wel eens een computer gekocht bij http://www.nowthatsit.nl/. Ook met hen heb ik goede ervaringen.

Kijk dus vooral rustig rond en maak je beslissing op basis van reële gegevens en wensen.

Succes,

Franklin
Door Gert
#54063
Mag ik je bedanken voor de heldere uitleg.

Trouwens je hebt ook een mooie site.

Groet,
Gert
Door fbockstael
#54138
Hallo Gert,

Dank voor het compliment, maar de credits moeten volledig naar mijn zoon hoor.

Groet,

Franklin