Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door wvdkuil
#61520
Dit moet u even lezen: http://www.weather-watch.com/smf/index.php/topic,60980.msg485354.html

Helaas is Brian, de ontwikkelaar van WeatherDisplay, zijn totale ontwikkel omgeving kwijt gespeeld. Inclusief de back-ups. Daardoor is het huidige release meteen het laatste release van WD. Tenminste voor de windows (mac?) versie. De wat verouderde linux versie kan wel verder ontwikkeld worden.

De laatste versie en enkele oudere versies voor windows, kunnen natuurlijk nog wel gewoon ge"download" worden. http://www.weather-display.com/files.php

Het "probleem" lijkt groter dan het is. Er zijn geen ernstige fouten in de huidige versie (81). WD is een zeer uitgebreid product dat nog jaren gebruikt kan worden.

Maar jammer is het wel. Vooral voor Brian die zijn "programma" na al die jaren ontwikkeling is verloren.

Wim
Door reitsma1960
#61521
wvdkuil schrijft:
Dit moet u even lezen: http://www.weather-watch.com/smf/index.php/topic,60980.msg485354.html

Helaas is Brian, de ontwikkelaar van WeatherDisplay, zijn totale ontwikkel omgeving kwijt gespeeld. Inclusief de back-ups. Daardoor is het huidige release meteen het laatste release van WD. Tenminste voor de windows (mac?) versie. De wat verouderde linux versie kan wel verder ontwikkeld worden.

De laatste versie en enkele oudere versies voor windows, kunnen natuurlijk nog wel gewoon ge"download" worden. http://www.weather-display.com/files.php

Het "probleem" lijkt groter dan het is. Er zijn geen ernstige fouten in de huidige versie (81). WD is een zeer uitgebreid product dat nog jaren gebruikt kan worden.

Maar jammer is het wel. Vooral voor Brian die zijn "programma" na al die jaren ontwikkeling is verloren.

Wim


Jeetje, wat een drama voor Brian.
Wel heel erg jammer dat er geen updates meer komen.
Toch denk ik dan "geen back-up? "

Nou ja, deze versie 81 draait stabiel bij mij.

Mvrgr,
Oebel
Door teesee64
#61522
wow, dat is nogal wat zeg.

Waardeloos natuurlijk dat hij zijn bron code kwijt is geraakt. (beetje dom natuurlijk ook)

Hier draait WD behoorlijk goed de laatste tijd. Af en toe nog wel dat hij bevriest voor een paar minuten, maar voor de rest werkt het prima.

Ergens hoop ik dat dit aanleding zal zijn voor Brian om opnieuw te beginnen want er valt nog veel te verbeteren aan WD imo. Kreeg sterk de indruk dat WD stukje bij beetje uitgebreid is zonder dat daarbij naar het programma als geheel is gekeken. Dus steeds stukjes erbij schrijven en ergens tussen proppen.
Wie WD wel eens opnieuw heeft moeten installeren weet denk ik wel waar ik op doel. Instellingen die op onlogische plekken zitten en niet lekker samen werken met andere instellingen enzo.

Maar goed, wie weet is dit uiteindelijk nog wel ergens goed voor al blijft het altijd balen natuurlijk als je alles kwijt raakt..

Groet,
Theo
Door ws vreewijk
#61524
Hallo weervrienden.

Tja wat moet ik daar van denken.

Van nature ben ik een achterdochtig persoon (kan ik ook niks aan doen).

Kortom ik geloof het verhaal niet er zit meer achter.

Misschien is Brain het gewoon ook een beetje zat en wil zijn tijd liever aan zijn gezin en ranch geven,waarvoor alle begrip,al jaren draaid zijn ranch op een ingehuurde manager en de resessie zal ook tot daar zijn doorgedrongen denk ik.

Jammer is het wel voor al die gene die op updates zitten te wachten ik heb qua weather display geen wensen dus voor mij valt de schade mee.

Mvr gr Chris
Door jorissynaeve
#61525
ws vreewijk schrijft:
Kortom ik geloof het verhaal niet er zit meer achter.

Een programmeur die geen backups heeft voor zijn programma??? Tjah, heel vreemd maar het is nu zo.
Het programma maar even gebruikt maar enkel in test-versie. Te gecompliceerd en onlogisch maar wel een zeer sterk programma als je weet hoe het allemaal werkt.
Door teesee64
#61532
ws vreewijk schrijft:
Hallo weervrienden.

Tja wat moet ik daar van denken.

Van nature ben ik een achterdochtig persoon (kan ik ook niks aan doen).

Kortom ik geloof het verhaal niet er zit meer achter.

Misschien is Brain het gewoon ook een beetje zat en wil zijn tijd liever aan zijn gezin en ranch geven,waarvoor alle begrip,al jaren draaid zijn ranch op een ingehuurde manager en de resessie zal ook tot daar zijn doorgedrongen denk ik.

Jammer is het wel voor al die gene die op updates zitten te wachten ik heb qua weather display geen wensen dus voor mij valt de schade mee.

Mvr gr Chris

Het zou ook nog kunnen dat WD inmiddels zo'n zooitje is door al het knip en plak werk, dat opnieuw beginnen de enige manier zal zijn om er verder mee te gaan. Als je op dat punt bent aangekomen, kan het zomaar zijn dat je daar geen zin in hebt en ermee stopt.
Is mij ook wel eens overkomen ;-)
Door tuinmantom
#61540
Hmm, als programmeur staat je code toch op een online source code repository? Of desnoods op één of andere online drive. Het is gratis en 2 minuutjes werk om te configureren.
Inderdaad een vaag verhaal, en als je besluit om je software van scratch te herschrijven, kan je dat ook gewoon meedelen...