Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Niels2a@hotmail.be
#62372
goedemorgen beste mensen,
ik heb nog 1 probleempje na de overstappen van CU naar WD:
Op mijn console wordt 24,1 mm weergegeven maar op WD geeft ie maar 18.8 mm door, kent iemand dit probleem en weet die een oplossing? Is vrij lastig omdat WD zorgt voor alle uploading op het net.
Mvg
Niels Spanejers
Weerstation Malle
Door Niels2a@hotmail.be
#62375
heey, bedankt voor je antwoord, ik heb echter al ondervonden dat het op de console in inch stond, dus heb hem op 0.2 mm gezet en nu zijn ze gelijk :)
Mvg
Niels Spaenjers
Door jorissynaeve
#62379
Ik zou hem op 0.254 zetten. Dat is correcte omzetting van inch naar mm en bij grote hoeveelheden zal je het verschil wel merken ;)
Door wvdkuil
#62380
Bij de Davis regenmeters zijn er twee verschillende meet-bakjes in gebruik voor het meten van de neerslag.

1. De regenmeter zelf telt alleen hoe vaak het bakje kantelt
2. en geeft dit door aan de console,
3. die het aantal kantelingen weer doorgeeft aan het weerprogramma.

En er wordt niet verteld of het een Metric/EU bakje is van 0.2 mm regen of een imperial/US-UK bakje van 0.01”.

De Davis console en een weer-programma als WD zal voortdurend omrekenen naar de gewenste weergave. Dus als de een rekent met een bakje van 0.2 mm en de ander met een bakje van 0.01" kom je tot deze verschillen.

24,1 mm = 948 kantelingen van 0.01".
18.8 mm = 940 kantelingen van 0.2 mm

Dus de juiste instelling of je de US versie of de EU versie van de regenmeter gebruikt maakt een groot verschil in de rapportage.

Wim