Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door superpeter
#63028
hallo allemaal.

ik heb op men weerstatin een webcam aan gesloten.
die zoon beetje de lugt filmt.
nu wil ik dat weather display de gegevens van de webcam verwerkt en ook meteen een afbeelding mee upload naar mijn site .

graag hoor ik of weather display ook gebruik kan maken van webcam en zo ja hoe ik een aangeslote webcam instel in weather display?

hopelijk kan iemand me opweg helpen.
groeten: peter
Door ws vreewijk
#63031
Hallo Peter

Je bent lekker actief ha ha ik zou webcam xp nemen is gratis en werkt perfect.
Zelf heb ik wd gebruikt voor webcam streaming maar dat maakt gebruik van mms streaming met als resultaat dat tablets i pads ed je cam niet zien.

Met webcam xp wel is java script en is makkelijk in gebruik.

http://www.webcamxp.com/home.aspx

Er zijn vele wegen die naar Rome leiden en veel mogelijkheden,dit is er slecht een van.

ai dat word ff flnk inlezen.

gr Chris
Door superpeter
#63033
als ik ga streamen dan kan ik nog beter vlcplayer pakken.
die kan namelijk ook streamen naar bv een icecast streaming server.
ook kan die mms streamen.
ik zie daarom liever dat weater display foto's maakt bv: elke minut en die mee upload dus niet realtime streaming maar naargenoeg realtime photo's
als dit kan met weather display is dit natuurlijk mooi.

hopelijk kan iemand me dus naar deze info verder helpen
groeten: peter
Door Overijse
#63040
effe zoeken naar wdwebcamcapture.exe in de WD directory, wijst zichzelf zowat uit. Kan je ook overlays zetten enz.

Grtz
Kris
Door nl12011
#63047
helemaal goed Kris,ik werk er ook mee en werkt perfect,dus als er vragen zijn
hoe in te stellen in wd en de template,feel free
groeten
Ronnie
Door superpeter
#63049
als eerste heel erg bedankt.
op dit momend staat het weerstation klaar om ge plaatst te worden.
de webcam moet nog komen.

laat ik gelijk even vertelen wat de webcam gaat worden.
dit is namelijk een auwde android telefoon.
ik weet het het klinkt gek maar waarom een dure netwerk cam kopen of dure wifi netwerk cam als je nog een zooitje auwde android telefoons hebt ligen ;)
dus die word denk ik van de week ook ge plaatst en dan zullen we eens kijken of we het geheel werkende kunnen krijgen.

zodra ik tegen dingen aan ga lopen geef ik zeker een gil en bij voorbaad iedereen voor zover alvast bedankt