Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door superpeter
#63348
hallo allemaal.

ik heb een vraag.
ik wil graag weten of er voor weather display ook een sneeuw en een mist detector zijn.
met mist bedoel ik iets dat meet hoeveel meter zigt er is.
en met sneeuw bedoel ik dus iets dat meet of er sneeuw is gevallen en hoeveel centimeter
het liefst iets dat werkt via 1wire netwerk omdat ik die al heb voor de lighting detector.

als er iets is hoor ik graag wat zo al en of links naar de producte.

ik heb al wel wat ge googled maar nog niet gevonden.
ik post dit in het wdp forum omdat ik die software gebruik.

groeten: peter
Door ws vreewijk
#63355
Ja via 1 -wire is er een sneeuw hoogte detector die word uitgelezen in weather display.
Gebruik de zoek functie hier op het forum maar of je beste vriend Google
Hier een klein voorbeeld er zijn beter te vinden trouwens:
http://www.howmuchsnow.com/snow/

gr Chris
Door Willy Peters
#63359
Ik ben een paar jaar geleden bezig geweest om de sneeuwhoogte te meten via 1-Wire en WD. Dit heeft aardig wat tijd in beslag genomen om het een en ander werkend te krijgen. Ik had een proefopstelling gemaakt met plankjes van 1cm dik. Als je 10cm had gaf WD dit aan. haalde je bv. 3 plankjes weg dan bleef de sneeuwhoogte 10cm. Haalde je dan bv. 5 plankjes weg dan was het ineens 0cm. Kortom, het is niet nauwkeurig genoeg. ook WD is niet nauwkeurig genoeg. de resolutie is veel te groot. ik heb dit uitgeprobeerd door er een gestabiliseerde voeding aan te hangen om dit uit te testen.

Kijk, woon je in een land waar een pak sneeuw valt van zo'n 1,5mtr dan maakt dit niks uit. Maar als bij ons eens een keer 5cm valt wil ik ook 5cm meten. anders heeft het geen zin. Nu zijn er sensoren die veel nauwkeuriger zijn maar daar hangt dan een heel behoorlijk prijskaartje aan.

Maar goed,de techniek schrijd voort en misschien zijn weeramateurs die inmiddels wel iets werkends hebben. Ik ben benieuwd want ik heb hier nig steeds interesse in

Willy
Door superpeter
#63363
hallo allemaal.

als eerste chris en willy heel erg bedankt voor jullie reactie.
ik heb op bassis van chris ook nog even gegoold en op het forum ge keken, en heb helaas tot de ontdeking moeten komen dat er zover bekend is helaas (nog) geen systemen zijn die betrauwbaar zijn.
natuurlijk hoop ik wel dat er tog nog iemand komt met een idee die beetje betaalbaar is en tog redelijk betrauwbaar is.

nu hebben we alleen nog de mist meten dus.

groeten: peter