Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door hhu
#65377
Gebruik Davis Vantage Pro 2 i.c.m. Weatherlink en upload 24 uur p.d. de data iedere vijf minuten naar hetweerinhoekvanholland.nl (voorheen weerstationhoekvanholland.nl).PC staat dus constant aan.
Kreeg de suggestie dat dit milieu- en portemonnee vriendelijker kan (via een Raspberry o.i.d.?!), maar heb geen idee hoe. Wie wel en wil dat met mij delen?
Door WSParkstad
#65387
Heb deze als backup systeem liggen en werkt goed.

Raspberry met meteohub werkt perfect.
Het is effe goed doorlezen, maar is mij ook gelukt en ik ben echt een nurd, kost effe wat tijd en achteraf best gemakkelijk, maar dat is met alles wat je weet.

Misschien dat er weer collega's bij zijn die meer tijd hebben om je dit precies uit te leggen maar zou beginnen met Rasb te kopen en Meteohub met licentie en dat te installeren.

Misschien dat er ook nog anderen mogelijkheden zijn zoals Meteobridge, dezelfde makers van Meteohub, ook energie vriendelijk.


Succes en lees het vervolg wel.
Door weatherservice
#65389
Ik heb een MSI windbox aangeschaft gisteren via Coolblue (met Windows 8). Werkt perfect en is zelfs goedkoop. Ik overweeg om een 2e exemplaar aan te kopen als back-up.

Groet

Nicolas
Door Overijse
#65396
hhu schrijft:
Gebruik Davis Vantage Pro 2 i.c.m. Weatherlink en upload 24 uur p.d. de data iedere vijf minuten naar hetweerinhoekvanholland.nl (voorheen weerstationhoekvanholland.nl).PC staat dus constant aan.
Kreeg de suggestie dat dit milieu- en portemonnee vriendelijker kan (via een Raspberry o.i.d.?!), maar heb geen idee hoe. Wie wel en wil dat met mij delen?


Tip als je gaat voor een energiezuinige mini-pc (eebox, windbox, shuttle, en vele andere), kijk naar de aansluitingen die erop beschikbaar zijn voor je eentje aankoopt. Bedoel als je VP2 Serial verbinding is, dat er op de energiezuinige minipc ook een RS232 poort zit. Om onnodige miskoop te vermijden.

Raspberry, Meteohub en Meteobridge zullen anderen mee moeten helpen (geen kaas van gegeten)B)

Grtz
Kris
Door wsMaurik
#65408
weewx kun je gratis gebruiken op de RaspberryPi en werkt prima, doe ik zelf ook met een Davis.
Goede handleiding ook voor de RPi en hoe deze in te stellen voor gebruik met weewx.

even google op weewx