Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door superpeter
#65459
die had ik 1 besteld en ook binnen ge kregen maar kan die nergens meer vinden.
overigens hangt er ook men alecto weer station met buiten en binnen sensor aan wind uv zon regen meter dus die had ik al wel.
maar nu ik met een in mijn ogen expert zit te babbelen heb ik nog wel gelijk een ander vraagje.
kan ik in het home screen
ook de lichting counter op nemen dus niet alleen dat je dat tellertje onderin onder het weerbeeld plaatje zit maar ook een grafiekje en of hoeveel het laatste uur ge meten en laatste minuut en laatste 5 minuten of zo kan zien?

verder kan ik stom toevallig weather display ook x-10 dingen laten aan sturen als er op de zelfde pc een home controller is aan ge sloten van marmitek zodat ik bij voorbeeld kan zegen dat hij boven de 25 graden binnen temperatuur de airco aan zet?
Door ws vreewijk
#65460
Dat is jammer bij wd kan dat niet tenminste voor zover ik weet.

Wat wel kan is dat je een website opzet dan kan je de grafiek die je ziet in vieuw gewoon uploaden,als je dan je eigen website aan hebt staan tijdens onweer kan je het mooi volgen ik upload elke minuut ( helaas nu even niet heb een website probleem)

In hoeverre je domotica met wd kan laten werken ...geen idee heb me dr nooit In verdiept,ik gebruik voor mn weerstation VWS. En alleen voor 1 wire WD
Monitor met 1 wire mijn vijver temperatuur , heb ook een sensor in mijn weerstation om te vergelijken en een grondtemperatuur meter met 1 wire.

Als je google gebruikt kan je wel mensen vinden die hun hele huis van 1 wire sensoren hebben voorzien, beveiliging , water verbruik , energie verbruik zonne panelen brandmelders temperatuur per ruimte noem maar op,
Misschien even intikken marmitek en 1 wire wie weet vind je dan info.

Gr Chris
Door superpeter
#65461
tog heel erg bedankt.

voor demotica ga ik als ik zin heb ooit wel google als ik zin heb,
vijver heb ik niet.
grond temperatuur meten moet je volgens mij ook niet willen mide in de stand in een fletje want dan meetje beton/asfalt tempratuur is ook niet alles.
maar ben al wel blij dat hij nu alles meet.
en um als je in de gate wil houden wat hij doet kun je natuurlijk met copy opdracht natuurlijk ook scriptje maken dat elke minuut bestanden kopjeerd naar apart mapje en dan laat je gewoon je bureaublad achtergrond elke 10 sioconden veranderen en als het goed is heb je dan ook redelijk realtime de weers gegevens.
maar goed ben al lang blij dat alles nu wel weer werkt zo als het zou moeten werken

groeten: peter
Door Snarf2000
#65473
Voor een afstand van zo'n 50-75 km detectie gebruik ik een Bruine installatie draad van 60 cm.
Deze ingepakt in een pvc buisje en van boven natuurlijk dicht gemaakt.
Sindsdien eigenlijk nooit meer rare storingen gehad.
De detector zelf zit in een digitenne buitenantenne kastje :)

Grt Frans

Afbeelding