Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door superpeter
#65448
hallo allemaal

ik heb een beetje een probleem.
mijn lighting detector meed volgens dallas 1-wire reader de hele tijd veel bliksem.
althans hij geeft aan dat hij data ontvang want ik zie lighting count oplopen.
echter als ik bij view en dan bij 1-wire lightingcount/necst storm en dan lighting count kijk dan blijft hij hardnekkig aan geven dat hij niks meet.
weet iemand waar dit aan ligt of war ik zou kunnen kijken.
in het verleden heeft hij het wel altijd gedaan.

groeten: peter
Door superpeter
#65450
ja die gebruik ik.

het dailas programmaatje is het 1-wire programmaatje dat in weather display word ge start als je 1-wire hebt ge configureert.
en de lichting counts staat vermeld waar ik op klik in weather display
ik ken verder ook eerlik gezegt geen alternatiefe software die net zo goed is als weather display
Door ws vreewijk
#65451
Nou is niks bijzonders ,dat heeft wd namelijk wel vaker.

Even opnieuw opstarten controleer even je instellingen zoals je begon en soms doetie het ineens weer,ik heb dit vaker gehad en nooit kunnen achterhalen waarom.

Controleer of je id goed staat in het wd scherm controleer of de counter word gevonden in het middelste scherm.

Ga dan naar vieuw en check dat ook nog even .

Dan een kwartiertje wachten soms werkt het ineens weer.
Zie ook de post van Frans op dit forum.

Komt wel weer goed.

Gr Chris
Door superpeter
#65452
ok dan.
dan verkies ik even een geheel nieuwe instalatie van wd.
wel faag dat hij het zomaar in eens niet meer doet en later dan dus blijkbaar wel weer.
ik ben iemand die natuurlijk wel graag wil weten waar het aan ligt.
maar als ik het zo hoor word dat zoeken naar de welbekende speld in een hooi berg.
dus ik ga maar even op nieuw instaleren is tog maar paar minuten werk.
en weet ik teminste zeker dat alles ook goed staat.
tog bedankt voor de reacie
Door superpeter
#65454
ja en ik heb een vermoedelijke oorzaak gevonden.
ik had er egt een aparte buiten antenne aan hangen.
met die antenne er aan gaf die in dailas in 1 minut al meer dan 5000 counts.
antenne los en hij stopte.
toen weer antenne er aan en weer aan het rennen en weater display gaf meteen aan dat hij zoon 40 flitsen had ge meten en stopte toen weer.
dus word denk ik iets slechtere antenne er aan knopen en kijken wat die dan doet HI ;)
Door ws vreewijk
#65455
Ook dat verschijnsel,ken ik.

Toen ik mijn antenne had veranderd in twee rvs lasdraden ging hij bij nat weer en veel wind regelmatig giga groen worden.
terwijl met de zelfde lengte draad geisoleerd er nooit een probleem was.

Oplossing krimpkous eroverheen.

Dus hoe zit je antenne in elkaar?


Na de vele regen van gisteren misschien iets veranderd ?nat geworden?

Leuk he puzzle oplossen,heb je gisteren wel lekker gemeten?
Heb je goede aarde pijp in de grond?
Gr Chris
Door superpeter
#65456
de antene was een 27 mc mobiele spriet.
die op het dak op een grote ijzere plaat staat de.
nu heb ik er gewoon even binnen 2 stoken draad aan hangen en kijken of hij nu wat wil meten.
de teller staat in ieder geval nu tenminste rustig stel en helaas het onweer is aan het weg treken zo als het er nu naar uit ziet.
dus laat hem zo maar eens een paar uur hangen kijken wat hij dan doet.
dus hopelijk doet hij het nu wel weer.
had alleen niet verwacht dat hij bij te goed ontvangst hij juist niet meer zou meten zou dan juist verwachten dat je metingen had van paar 100 flitsen in een minuut.
maar goed dat ik nu in ieder geval wel weet waar het hem in zit.
en word dan keer simpele draad pannen binnen bij het ram hoef ik ook minder bang te zijn op bliksem inslag op het spul.
Door superpeter
#65457
en nu weet ik zeker dat hij het doet want hoor nu flitsen op de meter terwijl ik gewoon agter de pc zit.
dus word draadje spannen van de week lanks de raam en aarde aan de eventueel aan de verwarming