Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door gerrit32
#66107
Goede dag

Wat zijn in WeatherDisplay 1037R de instellingen voor SOLAR sensor?

Ik heb eindelijk mijn WD versie geupdated. In mijn vorige versie heeft het altijd goed gewerkt. Ik krijg nu voor Current % reading maximaal 5% hetgeen niet varieert of correspondeert met de zonneschijn. Current raw reading volgt de waarde op de console. De sensor wordt dus gezien met de juiste waarden.

Om een bestand te kunnen laten verwerken met tags voor het Leuven Template moest ik helaas mijn WeatherDisplay uploaden naar een nieuwere versie. Ik heb toen de versie 1037O geupdated naar 1037R. Dit was geen succes. De PC draaide nog op XP. Hier werkt WD 1037R niet op. Vervolgens is de windowsversie geupdated naar W7. Nu werkt alles zoveel trager, vooral de verwerking en uploaden van bestanden, dat ik alle instellingen nagelopen heb. Het is nu acceptabel.

Er zijn meer dingen die in deze versie niet meer werken, maar daar heb ik vrede mee. Als ik definitief besluit over te stappen op het Leuven Template zijn deze niet meer nodig.
Ik ga pas weer verder met aanpassen van de template als alles naar behoren werkt. De solar sensor houd me al dagen bezig.

Voorlopig blijf ik nog bij mijn oude website.

Groeten, Gerard
Door wvdkuil
#66109
Dit zijn de gegevens van Lindern 1037R B 301
Code: Selecteer alles
   254 | |solarAct|%VPsolar%|!
      | |solarAct|123|!
  255 | |solarActPerc|%currentsolarpctplain%|!
      | |solarActPerc|4|!
Deze zijn van Sauwerd 1037R B 301:
Code: Selecteer alles
  254 | |solarAct|%VPsolar%|!
      | |solarAct|125|!
  255 | |solarActPerc|%currentsolarpctplain%|!
      | |solarActPerc|36|!
Deze van Leuven 1037R B41
Code: Selecteer alles
  257 | |solarAct|%VPsolar%|!
      | |solarAct|39|!
  258 | |solarActPerc|%currentsolarpctplain%|!
      | |solarActPerc|13|!
Bij alle drie is de gebruikte tag hetzelfde %currentsolarpctplain% dus daar kan het niet aan liggen.

Bijgevoegd een plaatje hoe de "max solar voor vandaag" is ingesteld.
Het is hier zeer bewolkt op dit moment 49 w/m2 en dit levert 14% van de theoretische max van 307 voor vandaag.

Wim

Bijlagen
WD_soloar_sensor.jpg
WD_soloar_sensor.jpg (119.7 KiB) 1936 keer bekeken
Door gerrit32
#66110
Wim,

Bedankt voor je snelle reactie.

Dit staat helemaal los van de template. Ik heb in de eerste instantie alleen gekeken naar WD zelf. Daar zag ik op het mainscherm dat bij volle zon de aangifte 0,0% 00,00hrs bleef staan.
Aan de instellingen had ik nog niets gedaan. Na het een en ander aan/uit vinken heb ik getracht om weer meer dan 0,0% te krijgen, maar ik kom niet hoger dan 5%.
Ik heb mijn instellingen gelijk gezet aan jouw instellingen. Gelijk is de zon vertrokken.
Hij blijft op 5% staan. Zo te zien komt de zon voorlopig niet terug. Het is even afwachten. Het is te toevallig dat het nu 5% is.

Voor de update heeft het altijd goed gewerkt.

Groeten,
Gerard
Door gerrit32
#66122
Eindelijk opgelost.

In het tabblad "Solar Sensor in Jar Setup" stond een vinkje bij "Use solar in jar override solar from UV"
Hierdoor stond de keuze voor welke sensor op 2.
Het aan of uitvinken had geen effect. Kiezen voor een 1 of anders resulteerde in 0%.
Na de keuze voor sensor 0 kwam het goed. Alleen is nu de keuze verdwenen waardoor ik niet meer de juiste tekst van de keuze weet.

Hoe dit erin geslopen is na de update zal altijd een raadsel blijven.


Groeten,
Gerard