Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Jebo
#66503
Ik heb de volgende eigenaardigheid: WMR200+WD+windows10

Regelmatig heb ik het probleem dat er geen grafiek registratie is gedurende een bepaalde tijd. Bijvoorbeeld van 3 uur 's nachts tot 8 uur 's morgens. De grafieken geven dan een platte lijn. Het lijkt er op dat dit alleen gebeurt als de monitor uit staat; zodra de monitor aan gaat dan worden de grafieken weer aangepast aan de dan geldende waarden, maar soms moet ik het programma opnieuw opstarten om de correcte lijnen te krijgen.
In welke file kan ik de geregistreerde waarden controleren van de betreffende periode?
Door Jebo
#66504
Jebo schrijft:
Ik heb de volgende eigenaardigheid: WMR200+WD+windows10

Regelmatig heb ik het probleem dat er geen grafiek registratie is gedurende een bepaalde tijd. Bijvoorbeeld van 3 uur 's nachts tot 8 uur 's morgens. De grafieken geven dan een platte lijn. Het lijkt er op dat dit alleen gebeurt als de monitor uit staat; zodra de monitor aan gaat dan worden de grafieken weer aangepast aan de dan geldende waarden, maar soms moet ik het programma opnieuw opstarten om de correcte lijnen te krijgen.
In welke file kan ik de geregistreerde waarden controleren van de betreffende periode?


Zie voorbeeld voor duidelijkheid
Bijlagen
(217 KiB) 183 keer gedownload
Door SpeedyGJ
#66510
Heb je misschien een energiebeveiliging? Soms wordt het wel eens ingesteld dat b.v na 2 uren de PC in slaapstand komt. Als je dan de monitor weer aanzet en de muis beweegt dat de PC dan weer aangaat.

Misschien handig om dit eens na te trekken in het energiebeheer via configuratiescherm.
Door Amfi
#66617
Ook ik heb het zelfde probleem in energiebeheer staat zowel monitor als de computer op Nooit.
Ik heb echter ontdekt dat in Weatherdisplay het groenelampje van Data received dan niet meer oplicht, programma opnieuw opstarten en alles weer normaal.

Vr grt Amfi
Door Jebo
#66665
PH9R schrijft:
Misschien een aparte instelling voor USB poort of Ethernet poort?
Check naast de instellingen in het BIOS, ook de instellingen in WINDOWS zelf


In het BIOS kan ik niks speciaals vinden over de USB poort.
Waar moet ik kijken in Windows?
Door T.J.
#66683
Goedendag.

Ondanks dat je in energiebeheer alles op nooit hebt staan is er misschien een andere optie.
Ga naar configuratiescherm, vervolgens apparaatbeheer en dubbelklik op USB controllers, dan met de rechter muisknop op de diverse USB apparaten en klik op eigenschappen, vervolgens tabblad energiebeheer, indien er een vinkje staat bij:
De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen, dit uitschakelen.
Ik gebruik windows 8.1 maar ik neem aan dat windows 10 ongeveer hetzelfde werkt.

Succes Tjeerd.