Discussie forum over Virtual Weather Station (VWS) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Het Leen
#9146
Beste medeweermensen,

We hebben een oregon WMR200 geïnstalleerd en zouden hem graag online zetten via Virtual Weatherstation. Voorlopig heb ik de gratis probeerversie geïnstalleerd, maar het overzichtpaneel op mijn pc blijft 'dood'. Als ik op 'communicatie' klikt, blijkt die - op de batterij van het basisstation na - volledig ok te zijn. Het basisstation werkt op netstroom, dus heb ik geen batterijen nodig.

ik vermoed dat ik ergens een instelling moet veranderen, maar weet niet welke. (basissittion werkt foutloos en ontvangt alle sensoren).

Wie kan me raad geven?

Alvast bedankt

Frank Schautteet
natuureducatief medewerker
provinciaal domein Het Leen.
Door osjohn
#9148
In communicatie staat toch jou weerstation aangegeven maar je zal ook de bijgeleverde software moeten installeren om een link te leggen naar Virtual Weather Station.
Verder zou het overzichtdisplay automatisch op je scherm moeten komen.
En bij modify display / broadcast / linksboven display aanvinken !!!

John van Os
Door Het Leen
#9150
Dag Jan,

Bedankt voor je reactie,

Eigenlijk ben ik op vws overgestapt omdat ik met de bijgeleverde software ook geen doorlopen resultaat krijg. De groene ledjes 'data ok" werken wel, maar alle metingen blijven stilstaan op dezelfde waarde. Heb ook al de pc vervangen door een andere, maar dat geeft geen resultaat.
Door wslangerak
#9152
Misschien wel erg voor de hand liggend, maar heb je toen je Weather-Display gebruikte het station wel ingesteld via
Setup > Weather station type > Tabblad WM918//...WMR200 > dan WMR200 USB aanvinken en het juiste sensornummer ingevuld?

Gr,
Door Oebele
#9155
Verkeerde COM-poort mischien? VWS geeft niet meteen een foutmelding dat gebeurd pas na een aantal mislukte pogingen hoger dan poort 9 kan VWS ook niet aan. link
Door Het Leen
#9157
@Jan: op die pc staat XP geïnstalleerd
@WSLangerak: was het dat maar!, ja ik heb het juiste station geselecteerd. Bij WD krijg ik plots wel cijfers als ik wat priuts met de standen van "release comport", al begrijp ik niet waarom
@Oebele: ik geraak niet uit die hele comport-historie. Hoe kan je bepalen welke het is? het station is via USB aangesloten en is het enige wat op die pc draait.

Bij VWS kreeg ik vroeer wel actuele weerstanden als ik bij "database settings" een aantal keer klikte op "delete record". Ik heb het programma volledig gedeleted en opnieuw geïnstalleerd, en nu lukt ook dat niet meer...:S

Zou het kunnen dat ik met een betaalde versie meer succes heb?
Door Het Leen
#9176
Bedankt, Kees,

Ik heb deze morgen eens goed gesleuteld aan het station:

- basis gereset
-basis zo opgesteld dat hij de atoomklok kon vinden (was één van de foutmeldingen op VWS)
-andere usb-kabel
-'datalogger' gereset
-VWS verwijderd en opnieuw geïnstalleerd
Eén van die dingen moet het goeie geweest zijn, want ik krijg eindelijk data binnen.

het weerstation is onder andere aangekocht om een weer-icoontje op onze website weer te geven. Dit moet uniform zijn aan dat van twee andere provinciale domeinen. Onze dienst ICT wil daarvoor werken met VWS, dus niet met WD...

Ik zal nu kijken hoe ik de data - als dat mag van jullie en van onze dienst ICT - op jullie site kan gooien.

nog één vraagje: hoe kan je die onbruikbare "moonphase"-icoontjes afvinken? Die staan in het grijs bij mij.

Groeten
Frank