Discussie forum over WSWin (PC-Wetterstation) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Meteonoord
#11752
Hi collega's,

Stevig bezig met het bouwen van een nieuwe site stuit ik op een probleempje.

Het gaat om dit automatisch aangemaakt ( in dit voorbeeld even van naam veranderd ) WsWin bestand : http://www.meteonoord.nl/Krenn.htm

Zoals je ziet heb ik daar bovenaan een zinnetje + hyperlink toegevoegd.

Is het nu mogelijk om dat gelijk te laten meenemen door WsWin ? Nu verander ik het per bestand, handmatig.

Ik kan het niet vinden, jullie wel ?

Groet,

Bert J. van Bergen
Door Eckie76
#11757
Bedoel je, dat WS Win dan die maanden zelf automatisch in die lijst opneemt?
Zoja, dan is dat helaas niet mogelijk, dan zal je dat telkens handmatig moeten invullen.
Door Meteonoord
#11759
Eckie76 schrijft:
Bedoel je, dat WS Win dan die maanden zelf automatisch in die lijst opneemt?
Zoja, dan is dat helaas niet mogelijk, dan zal je dat telkens handmatig moeten invullen.


Olaf,

Dat bedoel ik niet. Als je op de link kijkt zie je bovenaan en ongeveer in het midden de door mij ingevulde tekst :

Klik hier om terug te gaan naar weekoverzichten

Waarbij onder het woordje hier een hyperlink zit.
Daar de rest gegenereerd wordt door WsWin gaat het dus alleen om dat zinnetje.

Hopelijk is het zo duidelijk.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door Eckie76
#11765
Wat is de naam van de originele template-file? Dan kijk ik even verder.
Ik weet eerlijk gezegd niet dat het mogelijk is, om in de software zelf zo'n standaardregel in te voeren, zodat deze bij elke nieuwe week automatisch verschijnt. Je kan bij mijn weten alleen een koptekst en voettekst ( tabelhoofd ) ingeven, maar ik denk niet dat je daar ook hyperlinks kan invoeren.
Nu zit je in week 23. Je bedoelt dus dat je wil, dat die hyperlink dan automatisch ook in week 24 opgenomen wordt?
Door Meteonoord
#11768
Eckie76 schrijft:
Wat is de naam van de originele template-file? Dan kijk ik even verder.
Ik weet eerlijk gezegd niet dat het mogelijk is, om in de software zelf zo'n standaardregel in te voeren, zodat deze bij elke nieuwe week automatisch verschijnt. Je kan bij mijn weten alleen een koptekst en voettekst ( tabelhoofd ) ingeven, maar ik denk niet dat je daar ook hyperlinks kan invoeren.
Nu zit je in week 23. Je bedoelt dus dat je wil, dat die hyperlink dan automatisch ook in week 24 opgenomen wordt?


Correct, dat is de bedoeling.

In mijn nieuwe site kun je op die week tabel klikken maar dan wil dat je dan simpel terug kunt naar het overzicht. Vandaar die regel met de hyperlink.
Door Eckie76
#11771
De weektemplate wordt automatisch ( dus zonder dat je zelf bestanden hoeft te wijzigen, bewerken etc.) gegenereerd, net als de bekende current.html
Die templates worden vanuit de binnenste structuur van de software aangemaakt en zijn voor ons niet toegankelijk.
Die templates zijn bedoeld om aan mensen die zelf geen templates kunnen maken, toch een standaardpakket aan data beschikbaar te stellen.
De current.html en jouw weektemplate zijn voor de gebruikers niet te bewerken, behalve dan wat betreft de kleuren, tabelhoofden en lettertypes. Vandaar dat Krenn toen de custom.html heeft ontwikkeld, om op die manier meer dan 250 templates te kunnen laten maken door de gebruiker.

Interessante kwestie is het wel, ik zal eens nadenken of ik niet iets kan bedenken wat op jouw wens lijkt.
Door eugel
#12479
weet niet of ik het hier kwijt kan maar probeer het maar!

ben ook bezig met de WSWIN variabelen en wat ik eigenlijk wil zijn de gegevens publiceren van een dag terug! (moet met een variabele met "past"er in) Ook zou ik graag de gegevens van het weer een jaar geleden willen publiceren. weet niet of dit allemaal met wswin kan maar volgens mij moet er wel een oplossing voor zijn, gezien de grote mogelijkheden van dit programma.
Ben benieuwd of iemand me iets op weg kan helpen.

Groeten marcel

weerstation Hengelo gld http://www.middenweg.com/DesktopDefault.aspx?tabindex=1&tabid=11
Door Eckie76
#12482
eugel schrijft:
weet niet of ik het hier kwijt kan maar probeer het maar!

ben ook bezig met de WSWIN variabelen en wat ik eigenlijk wil zijn de gegevens publiceren van een dag terug! (moet met een variabele met "past"er in) Ook zou ik graag de gegevens van het weer een jaar geleden willen publiceren. weet niet of dit allemaal met wswin kan maar volgens mij moet er wel een oplossing voor zijn, gezien de grote mogelijkheden van dit programma.
Ben benieuwd of iemand me iets op weg kan helpen.

Groeten marcel

weerstation Hengelo gld http://www.middenweg.com/DesktopDefault.aspx?tabindex=1&tabid=11


Hey Marcel,

Dit is allemaal mogelijk.
Zoek maar eens goed in het bestand ws_variables.txt in je folder WS Win naar de mogelijkheden.
Als je deze file niet hebt, dan kan je die downloaden in het "userbereich". www.pcwetterstation.de/user/

Gebruikersnaam en password invullen en dan kan je het wel vinden.
Lukt het niet, dan stuur me een pm met je specifieke wensen en dan kijk k wat ik kan doen.

groet Olaf
Door eugel
#12505
Hey Marcel,

Dit is allemaal mogelijk.
Zoek maar eens goed in het bestand ws_variables.txt in je folder WS Win naar de mogelijkheden.
Als je deze file niet hebt, dan kan je die downloaden in het "userbereich". www.pcwetterstation.de/user/

Gebruikersnaam en password invullen en dan kan je het wel vinden.
Lukt het niet, dan stuur me een pm met je specifieke wensen en dan kijk k wat ik kan doen.

groet Olaf



Oke Olaf, dat bestand had ik alwel gevonden ja, maar daar staat nogal wat in! Moet het ergens zoeken in de variabelen van data in het verleden.
%Maxvalpast[0~01~01~-001]% zou er een van kunnen zijn. Kan het allemaal nog niet helemaal thuisbrengen. Duits en engels lezen gaat niet zo makkelijk :) Misschien kun je een aanzetje geven Olaf?

Groeten uit een warm hengelo gld