Discussie forum over WSWin (PC-Wetterstation) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Willy Peters
#36014
Die staat aan Oebele. Toch raak ik telkens de communicatie kwijt tussen VirtualVP en Wswin.

Willy
Door Willy Peters
#36149
Terug van vakantie. Tijdens de vakantie bijna alle dagen 3 weken lang(op afstand met LogMein)zitten emmeren met Wswin. (zie vorige topics) Vandaag wat tijd gevonden en de DAT bestanden veilig gesteld en Wswin van de HD gemikt een een geheel nieuwe installatie uitgevoerd. Daarna alle data weer ingelezen in de hoop dat het probleem opgelost is. Ogenschijnlijk liep het als een speer.

Helaas...... vanavond om 22:00 uur weer de laatste opdate en weer de melding dat Wswin de VP niet kan vinden. Ik wordt hier echt moedeloos van. Ik weet niet meer wat ik hier nog mee moet. Alles draait gewoon door behalve de communicatie met Wswin en VirtualVP. Ik begin hier echt de balen van te krijgen Ik geef niet gauw de moed op maar het begint nu toch echt op te schieten.

Ook de site van Wswin de afgelopen weken na geplozen. Hier kom ik het probleem meerdere keren tegen maar geen oplossing. Het meest erge is dat ik nu 4 jaar lang data heb verzameld met Wswin. Starks heb ik hier niks meer aan als ik overschakel naar een ander programma.

Nu kan ik wel VirtualVP er tussenuit halen en alleen met Wswin gaan testen maar dan loop ik het risico dat ik straks helemaal geen data overhoud. Nu heb ik nog data van WL en Cumulus.

Ik hoop dat iemand op het forum nog de gouden tip heeft?

Willy
Door osjohn
#36152
Het is voor mij ook een raadsel waarom ALLEEN WsWin zijn compoort via
VitualVP kwijt raakt, en al de andere programma,s blijven bij mij wel
gewoon doorlopen.

Ik heb als volg de programma,s ingesteld:

VirtualVP op com 3
WsWin op com 6
Weatherdisplay op IP
Weatherlink op IP
Virtual weather Station op IP
VP Live op IP

Bij WsWin is het niet mogelijk op IP in te stellen.

Ik vraag mij wel eens af of de chipset voor de compoort het niet
veroorzaakt, niet iedereen heeft dit probleem.
Om elke 24 uur alles opnieuw op te starten, zoals er ook wel eens
geschreven is voel ik weinig voor, stel je voor in mijn geval alles
weer opstarten !!!!

OPlossingen zijn welkom, zinloos geleuter niet.

John
Door Eckie76
#36153
Ik begrijp de radeloosheid maar al te goed. Als iets niet werkt, dan is dat op zijn meest platte Nederlands gezegd gewoon KUT.
Maar...nu vraag ik mij al jaren af: Waarom met meer dan maximaal 2 programma's tegelijk werken???
Wat is het doel om vanuit 1 weerstation de data te laten evalueren door 678 verschillende programma's?

Zorg er gewoon voor dat je 1 programma kiest voor continue uitlezen en uploaden, en dan hooguit 1 extra programma neemt waarmee je iets meer kan voor bepaalde doeleinden.
Al met al blijf je handmatig nog altijd de boel aan het nalopen.
Op systemen als Windows kan je wachten tot de verdoemenis voordat je eens met gerust hart 6 maanden op vakantie kan gaan zonder data te verliezen.

Het gaat mij er niet om welk programma je het beste vindt, maar vooral om een keuze te maken en niet met 7 ijzers in het vuur te gaan smeden :)
Door Willy Peters
#36177
In principe heb je gelijk Olaf. Maar met dat gekloot met Wswin zorg ik er wel voor dat ik nog data achter de hand heb van een ander programma. Daar komt bij dat je met Cumulus een mooi bijna live plaatje kunt presenteren. Dit is een keus die ik maak. Verder, wat John ook aal aangaf dat je Wswin elke 24 uur opnieuw op moet laten starten wil het spul blijven draaien. Ik ben ook van mening dat Windows hier een aandeel in heeft. De discussies op het forum van Wswin zijn niet van de lucht! Hier wordt ook duidelijk naar Werner gewezen maar ik heb het idee dat hij dit gewoon niet op kan lossen.

Hoe nu verder? Zou het nog een optie zijn om Virtualvp opnieuw te downloaden en te installeren?

Als dit ook geen soelaas biedt dan geef ik het voordeel van de twijfel aan Olaf! Ik neem de gok en haal Virtualvp er 2 dagen tussenuit en laat Wswin rechtstreeks de com-poort uitlezen. De data blijft toch voor een paar weken in de console zitten.
Verder zit ik op W7 te wachten. Zou gauw deze binnen is wordt deze op de nieuwe weerPC geinstalleerd. Kijken wat het volgende drama wordt.

Tot zover eenieder bedankt voor zijn inbreng en mocht er iemand zijn die een tip heeft? Graag!

Willy
Door whozee
#36195
Hier ook maandenlang het probleem met verminderde of uitgevallen communicatie gehad met de draadloze Vantage pro2.
Dat probleem ontstond hier voornamelijk door het verminderen/wegvallen van de ontvangst van het ISS station. (Wireless Vantage pro2 +solar+uv, de anemometer staat apart op dak huis met eigen zender.)
Ontvang ISS signaal, midden in huis op een draadloze Envoy (firmware 1.90).
De Envoy staat met een officiële Davis usb to serial (DB9) kabel(product no.#8434) aan de computer (Asus EEEpc box 1501) gekoppeld op een usb poort.
Bij die kabel wordt netjes een driver cd geleverd van Davis. Maar heb hier een de meest recente driver van Prolific (64 bits) geïnstalleerd.
(http://www.prolific.com.tw/eng/downloads.asp?id=31
De Asus computer draait op Windows 7 64 bits NL professional en heeft 4 GB ram.
Verder draait Wswin versie 2.96.4, Weatherlink versie 5.9.3, Proefversie Weather display.
VirtualVP versie 1.2.5.74 op comm 15 weatherlink en op comm 16 Wswin. Weather Dispaly via Tc/ip.
Ook Virtual Serial Ports Emulator VSPE (versie 0.938.4.846), die met een connector de poorten 15 en 16 aanstuurt voor VVP.
Draai nu al doorlopend 7/24 al 3 weken, zonder enig probleem.
Door Willy Peters
#36214
Voor de duidelijkheid:
MoBo miniITX HD 60GB 4G geheugen.
Besturingssysteem XP
Davis VP2 bekabelde serieele versie.
Met een omzetter van serieel naar USB (Sweex) communiceert de VP2 met de PC.
Virtualvp versie 1.2.5 communiceert met Com3.
Wswin COM16.
WeatherLink op 127.0.0.1 5511.
Cumulus op 127.0.0.1 5512.

Ik heb vanmiddag nog Virtualvp vervangen door de laatste nieuwe versie. Ik kon nu ook WL en Cumulus laten communiceren met TCP/IP. Bij de vorige versie lukte mij dat niet.
Nu maar weer afwachten. Ogenschijnlijk draait het goed allemaal, de tijd zal het leren.

Willy
Door Willy Peters
#36254
Het heeft niks geholpen! Vandaag om 12:00 uur het het kl....programma Wswin weer de geest gegeven. De rest draait gewoon door. Wswin elke 12 uur opnieuw op laten starten?
Zeg het maar, ik weet het echt niet meer.
Door osjohn
#36258
Willy Peters schrijft:
Het heeft niks geholpen! Vandaag om 12:00 uur het het kl....programma Wswin weer de geest gegeven. De rest draait gewoon door. Wswin elke 12 uur opnieuw op laten starten?
Zeg het maar, ik weet het echt niet meer.


Hallo Willy

Elke keer opstarten helpt bij mij niet, ik moet dan de hele computer opnieuw
opstarten omdat WsWin de compoort niet meer vindt.

Bij mij is WsWin de verbinding met de compoort verbroken, maar al de andere
programma,s lopen gewoon door.

John
Door Oebele
#36266
Is er op de PC recent ook iets veranderd in de configuratie waardoor de compoort wordt gekaapt door een driver van andere of oude software? XP gaat hier niet heel
netjes mee om. Probeer in dit geval een hoger compoortnummer.