Discussie forum over WSWin (PC-Wetterstation) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Willy Peters
#41868
Ik constateerde vanavond een vreemde piek in de grafiek van Wswin.De temp buiten max zou om 18:50 23,7 graden zijn. Dit klopt dus echt niet!

Ik heb in bestand - bewerk weergegevens gekeken maar ik kan de waarde van 23,7 niet terug vinden tussen 18:00 en 19:00 uur. Ik heb van 18:45 tot 18:55 uur de temp 0,1 graad per 5 min veranderd, Wswin afgesloten en opnieuw opgestart. Echter zonder resultaat.

Zou die piek tussen 2 meetperioden in kunnen zitten? Ik zou die piek er graag uit willen hebben.

Weet iemand hoe dit op te lossen?

Willy
Door Overijse
#41893
hier kan ik enkel op zeggen dat die piek nooit is aangekomen op HWA, maar daar heb je op dit ogenblik bitter weinig aan denk ik.

Hoop dat een WSWin kenner je uit nood kan helpen.

Grtz
Kris
Door whozee
#41894
Kijk eens bij je sensoren in Wswin.
ID 6 is de temp. min en zo is er ook een sensor met temp.max (Id 7)
De waardes van deze sensoren kan je ook wijzigen, onder hoofdmenubalk:
Bestand- bewerken weergegevens.
Hopelijk is na deze bewerking die piekwaarde weg.
Door Willy Peters
#41905
Dank voor de reactie. Daar had ik nl ook al gekeken maar het vreemde is dat daar op dat tijdstip geen vreemde piekwaarde staan.

Willy
Door eugel
#41913
Dit probleem heb ik ook.
januari 2010.
Ging om een minimum van -12,9 deze maand. echter deze waarde is er nooit geweest.
heb van narigheid de gehele maand eruit gegooid in wswin :angry:
probleem dus nooit hebben kunnen oplossen.

heb zelfs het .DAT bestand van de maand januari 2010 geconverteerd naar een exel bestand. echter de waarde van -12,9 was niet terug te vinden. De bewuste dag had normale waarden. Waar het echte probleem zit weet ik dus echt niet.

bug in WSWIN?
Door Willy Peters
#41930
Zou goed kunnen Marcel, maar goed ik ben dus niet de enige. Kan het dat bestand ook wel eens converteren. kijken of ik nog iets kan vinden.

Willy