Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door tjabine
Hans, daar heb je een punt!
Dan zullen die er wel niet ingezeten hebben? of leeg.
Of misschien is de datum van de pc verkeerd?
Door Weerstation Kaatsheuvel
tjabine schrijft:
Hans, daar heb je een punt!
Dan zullen die er wel niet ingezeten hebben? of leeg.
Of misschien is de datum van de pc verkeerd?

dat is ook mogelijk.
Door osjohn
Allemaal leuk bedacht, maar hebben jullie nog wat van Ed gehoord ????

John
Door Edje
Jawel...

Allemaal hele goede voorstellen bedankt!. Maar dat werkt dus juist niet. Op de console staat de datum goed. Als ik weatherlink opstart staat ook netjes in de windowsbalk de juiste datum en tijd.

Echter als Setup Set Time and Date kies dan staat de stationdate niet goed. Rechts staat de PC tijd vooraf ingevuld, en door op SET te klikken zou je dus zeggen dat de datum goed gezet wordt. Maar niets is minder waar. Er veranderd namelijk niets.

Zodra ik weer op Set Time en Date kies staat er weer de verkeerde datum.

Ik vraag me uberhaupt af waar deze datum vandaan komt. Zit in de VP een klok? Hoe komt deze klok aan zijn informatie? Niet vanaf mijn Friese staartklok in ieder geval...

Groetjes,

Ed

SpeedyGJ schrijft:
Zoals je al kunt lezen: nee dus ;)
Door osjohn
Edje schrijft:
Jawel...

Allemaal hele goede voorstellen bedankt!. Maar dat werkt dus juist niet. Op de console staat de datum goed. Als ik weatherlink opstart staat ook netjes in de windowsbalk de juiste datum en tijd.

Echter als Setup Set Time and Date kies dan staat de stationdate niet goed. Rechts staat de PC tijd vooraf ingevuld, en door op SET te klikken zou je dus zeggen dat de datum goed gezet wordt. Maar niets is minder waar. Er veranderd namelijk niets.

Zodra ik weer op Set Time en Date kies staat er weer de verkeerde datum.

Ik vraag me uberhaupt af waar deze datum vandaan komt. Zit in de VP een klok? Hoe komt deze klok aan zijn informatie? Niet vanaf mijn Friese staartklok in ieder geval...

Groetjes,

Ed

SpeedyGJ schrijft:
Zoals je al kunt lezen: nee dus ;)

Bij time settings heb ik auto detect aangevinkt.

Wat ik niet begrijp !!! op de console staat de data en tijd goed ??? waarom in weatherlink ziet hij dan die tijd niet ???

Heb je de console aangesloten op de PC, of werk je met de Envoy ??

Werk je met een USB - IP of via een compoort aansluiting ??

John
Door Edje
Hoi John,

Ik heb een envoy en een console. De envoy staat met een compoort [USB] op de PC aangesloten.

Ed

Wat ik niet begrijp !!! op de console staat de data en tijd goed ??? waarom in weatherlink ziet hij dan die tijd niet ???

Door osjohn
Edje schrijft:
Hoi John,

Ik heb een envoy en een console. De envoy staat met een compoort [USB] op de PC aangesloten.

Ed

Dan staat de tijd van de Envoy niet goed, de tijd van je console heeft niets met de tijd van de Envoy te maken, en de tijd wat weatherlink boven aangeeft, is gewoon je computer tijd.

Wat ik als eerste schreef, ik zou even weatherlink afsluiten, de envoy USB eruit trekken, daarna weatherlink opstarten en de envoy USB erin steken.

Daarna direckt naar je tijdsinstelling van weatherlink gaan en veranderen, dus niet de meterpagina opstarten, dan lukt het niet met de tijdsinstelling.

John
Door Edje
Ola John,

Okay volgens jouw is de station-time de tijd van de Console of de Envoy. In de Console stel je de tijd handmatig in. En in de Envoy met Weatherlink [of andere software] In de ISS zit geen klok.

Dat klopt dan met mijn bevindingen. Ik heb de Console aangesloten op de PC en de tijd staat nu goed. Zowel handmatig op de Console alsook in Weatherlink aan te passen.

Conclusie mijn Envoy is mol. Jammer maar helaas...

Bedankt voor je [en alle anderen] meedenken.

Groetjes,

... Ed

osjohn schrijft:
Edje schrijft:
Hoi John,

Ed

Dan staat de tijd van de Envoy niet goed, de tijd van je console heeft niets met de tijd van de Envoy te maken, en de tijd wat weatherlink boven aangeeft, is gewoon je computer tijd.

Wat ik als eerste schreef, ik zou even weatherlink afsluiten, de envoy USB eruit trekken, daarna weatherlink opstarten en de envoy USB erin steken.

Daarna direckt naar je tijdsinstelling van weatherlink gaan en veranderen, dus niet de meterpagina opstarten, dan lukt het niet met de tijdsinstelling.

John
Door osjohn
Conclusie mijn Envoy is mol. Jammer maar helaas...

Dat weet ik nog niet, je weatherlink starte toch gewoon op met je Envoy !!!! alleen de tijd stond niet goed.

Ik denk nu dat de compoort instellingen waarschijndelijk niet goed staan, als je hem op een compoort heb ingesteld.

John