weerzoetermeer schrijft:
Kijk de condensator gelijk even na, wellicht is dat het probleem.
Gr.
Thierry
Ik ga vandaag naar de pier om te kijken of er indd wat aan die condensator mankeert, dan moet er toch van dat witte spul omheen zitten mocht het foute boel zijn?
Wietse schrijft:Het is toch raar dat je batterijen zo snel weer leeg zijn!
Staat je mast met apparatuur wel stevig en degelijk en hoever staat het weerstation van de mast?
Want ik hoor eigenlijk nooit iemand over 'echte vervelende' problemen met de Vantage Pro 2.
Ik gebruik sinds Kerst 2005 al de La Crosse WS 3600, een prachtig station waarvan ik de batterijen nog maar 1 of 2x heb hoeven te vervangen.
Dus daarom de vraag, ligt het nu echt aan het station of pruts je er te veel mee, this tenslotte geen speelgoed
.
Zo raar vind ik het niet! Zoals ik al eerder melde, deze batterij zat in de anemometer transmitter kit gedurende bijna 2 jaar, in die tijd is de batterij er nooit uitgeweest, ook niet toen deze maar wat in de kast lag, tot dec toen de batterij helemaal leeg bleek te zijn. Kortom de batterij kon al heel wat leeg zijn toen deze in dec in het ISS station kwam.
Alles staat stevig, de mast beweegt wel maar dan mag eigenlijk helemaal geen problemen opleveren, want thuis had ik er ook geen last van.
Het weerstation staat <10m van de console, maar waarschijnlijk ligt het probleem bij de bebouwing van het Restaurant met HR+ en HR++ beglazing dus dit zou een probleem kunnen vormen, maar dan is de vraag: Waarom heeft die het dan bijna een week met 100% gezeten? Dus dan ga je weer twijfelen.
Die La crosse station heb ik ook gehad, maar dat is eigenlijk niet te vergelijken met dit station die veel snellere intervall heeft.
Dat laatste is een beetje rare vraag vind ik...
Ermee prutsen? Waar moet ik aan prutsen :S als ik er aan pruts dan zou er wel wat aan de hand zijn, hij hangt op de pier en voor de rest kom ik er niet aan mits er niks aan de hand is, als er wat aan de hand is loop ik met de console naar het station toe en ga ik kijken of alles werkt, zo ja dan is het klaar zo niet dan pas ga ik er van binnenin bekijken.
Nu krijg ik beetje gevoel dat ik een kleuter ben die ermee loopt te spelen, het is al vaker tegen je gezegd dat je een beetje moet inhouden qua taalgebruik t.o.a .
Sinds rond 2 uur in de nacht zijn de gegevens weer binnen gekomen en tot nu toe nog geen uitval gehad. Als ik het grafiek bekijk dan zie ik wel schommeling tussen de 70% en 100% , dat is opzich wel redelijk en kan ik mee leven.