Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door fotogw
wthus schrijft:
De komende tijd maar zonder temp/hum data stellen.

Hallo Wilber,

Vraag een van de moderatoren de temp/hum van je weerstation even uit te zetten op HWA. Volgens mij kan dat via een PM aan Luc of een van de andere moderatoren. De nu gerapporteerde waarde wijkt zoals je gemerkt hebt nogal af. Hopen dat je snel de boel weer werkend krijgt, en weer een goede meting hebt!

Gerhard
www.weeropdeveluwe.nl
Door wthus
ws vreewijk schrijft:
het kniperende ledje werkt aleen als je de schakelaar even overhaalt.
Normaal staat die op uit anders zuigtie je batterij leeg.
even kijken in de beschrijving vd ISS als je niet weet waar dat dip schakelaartje zit.

Als dat NIET het gewenste effect heeft denk ik dat de super cap kapot is.
Meld je even als je nog wat geprobeerd hebt.en test met wat water of de regen meter wel wat aangeeft.

succes gr Chris

Uiteraard haal ik eerst het schakelaartje om, ik gebruik het lampje altijd ter test na vervanging van een batterij.
Terwijl ik het kapje eraf/erop probeerde te krijgen, hoorde ik de regenmeter een paar keer kieperen, die heeft hij ook niet vastgelegd.
Door ws vreewijk
[img size=400]http://www.hetweeractueel.nl/images/fbfiles/images/KS2_1_.jpg[/img] Dan heb ik een slechte mede deling voor je

de super cap die erin zit is dan stuk.
Die kan je bij conrad bestellen neem de green cap ikzelf heb de 2.7 volt 25 farad genomen.

voor nood kan je ook van de super cap een pootje door knippen dan zou die het weer moeten doen want die super cap dient alleen ter overbrugging als je zonnepaneeltje geen zon genoeg krijgt als de super cap dan op zijn beurt leeg is dan word die geladen vanuit de litium batterij van 3 colt dus de cr123a batterij.

Je kan de super cap even controleren maak je ISS open je ziet een plastik doosje zitten even open maken dan zit er een langwerpige condensator aan de plus pool zie je meestal dat er lekkage was.

bij vervangen letten op de plus en min van de super cap.

ik zal nog een foto zoeken

soms is het minder erg als op de foto

gr Chris
Bijlagen
KS2_1_.jpg
KS2_1_.jpg (46.01 KiB) 2843 keer bekeken
Door ws vreewijk
[img size=400]http://www.hetweeractueel.nl/images/fbfiles/images/Kondensator_1_.jpg[/img]

zo erg is het niet altijd.

gr Chris
Bijlagen
Kondensator_1_.jpg
Kondensator_1_.jpg (18.77 KiB) 2843 keer bekeken
Door tjabine
Was het niet zo dat als de super cap stuk was je in de nacht uitval kreeg?, omdat dan het zonnepaneel geen zon krijgt.
En als de super cap stuk was de batterij maar een paar dagen mee ging?
Hoe is 100% iss ontvangst te verklaren? volgens mij werkt de iss dus gewoon? of heb je ook geen wind ontvangst? tenzij je die natuurlijk niet meer aan de iss hebt hangen.

Gr Ron.
Door ws vreewijk
Ja dat dacht ik ook Ron maar hij heeft de regenmeter heen en weer laten klikken en dat geeft geen meting.Dus is het niet alleen de tem/hum

Ik had toen low batt nou nieuwe 3 volt dr in niks noppes nada sluiting in de cap vermoed ik dus soms is het helemaal over.

als het de cap is een pootje losknippen dan moetie het doen.

100% ISS is vreemd ja

EN JA DOET JE WIND METER HET
Door wthus
Ik heb de windmeter aan een aparte zendunit hangen en is losgekoppeld van de ISS. Is het kapje van de bedrading makkelijk te verwijderen? dan kan ik morgen eventueel kijken of die "super cap" er nog goed uit ziet. Als die er goed uit ziet, ga ik hem niet zomaar "doorknippen". :ohmy:

Kan best zijn dat ik in dat geval ook niet tot reparatie overga. Het is toch onzeker wanneer de "stekker" uit het meetveld gaat (daarover kom ik eens nog terug op het forum, als het zover is).

Gr. Wilber.
Door jango
Lijkt me wel heel toevallig dat de sensor stuk gaat om precies 0.00 uur.
Gezien de data die je aanleverd op HWA is er van 0.00 uur een rechte lijn in de grafiek tot 16.00 uur op -4.3°C en om 16.00 uur een verval naar bijna -18°C.

Wat geeft je console aan?

Misschien moet je heel ergens anders zoeken dan wat voorgaande reactie`s aangeven die 0.00uur vind ik een verdachte tijd is nl. de reset tijd voor de data van het console en het zou dus ook een storing in de firmware kunnen zijn.

Dus even reset van console uitvoeren en kijken of dat iets oplost.

Succes

Groet Jan
Door ws vreewijk
dat kastje ff schroefjes los heel simpel daarna heel goed kijken naar het onderste pootje
de plus pool dus bij mij was het minimaal geel kleurig uitgelopen dr zaten wat kristalletjes dat was alles maar het was over en sluiten.

als je dat pootje voorzichtig doorknipt moet hij het weer doen mits je 3volt batterij dan nog goed is want als de super cap kortsluiting heeft loopt je nieuwe batterij zo leeg.

ik kijk morgen nog even naar je reactie als je vragen hebt stel ze gerust.

truste en to morgen.

takt sneeuw sneeuw sneeuw -3.7 gradem

gr Chris