Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Josje
Na een paar uur gezoek en getest,en controle of alles wel goed zat aangesloten,de gebruiksaanwijzing nog eens omgespit,ben ik er achter gekomen,dat het controlelampje van de ISS wat elke 2.5 sec moet knipperen,het NIET doet!Alles is gecheckt en nu ben ik bang dat er een printplaat van ISS stuk is:( althans dat gevoel heb ik..
Er is me geadviseerd om firmware te downloaden,en te controleren of echt wel alles werkt (of niks stuk is).De hele PROEFopstelling van mijn station staat 3 meter van elkaar.Iemand enig idee of ik nog iets extra's moet doen???????
Groetjes
Door tjabine
Josje schrijft:
Na een paar uur gezoek en getest,en controle of alles wel goed zat aangesloten,de gebruiksaanwijzing nog eens omgespit,ben ik er achter gekomen,dat het controlelampje van de ISS wat elke 2.5 sec moet knipperen,het NIET doet!Alles is gecheckt en nu ben ik bang dat er een printplaat van ISS stuk is:( althans dat gevoel heb ik..
Er is me geadviseerd om firmware te downloaden,en te controleren of echt wel alles werkt (of niks stuk is).De hele PROEFopstelling van mijn station staat 3 meter van elkaar.Iemand enig idee of ik nog iets extra's moet doen???????
Groetjes

Let op!! controle lampje doet het alleen in de test stand.
En staat los van je barometer.
De barometer zit namelijk in je comsole.
Suc6

Gr Ron.
Door SpeedyGJ
Doe het eerst eens in de test mode, als het lampje dan knippert dan valt het wel, knippert die niet dan heb je een probleem.

Ik ben echter bang dat je console niet goed is, als je baro het niet doet en reset niks heeft geholpen kun je beter even contact opnemen met je leverancier waar je dit station weg hebt gehaald, grote kans is dat je een nieuwe station kunt krijgen, ben je gelijk klaar.
Door Josje
Yessss !Het probleem met de barometer en windmeter is opgelost!!!!Finnaly!!
Vanmorgen samen met de wederhelft naar EKOpower in Eindhoven.Na een hartelijk ontvangst,meteen onderzoek begonnen aan mijn Vantage Pro.Wat bleek? Er was een ELCO stuk (zeg ik het goed??),in het ISS station(vandaar geen ontvangst van barometer en windmeter op het console).Het was een probleem dat Davis al langer had.Ook even gekeken naar de ELCO in windmeter,en daar ook maar meteen een nieuwe ingezet.Huppakee overal vanaf!!Och ja..doe ook maar de nieuwe Davis windvaan erbij.Kosten van het soldeer gebeuren,en ElCO's NIETS,nada !!!Service van de zaak!Alleen het windvaantje.Dit is toch service,wat moet je nog meer?We hebben nog wat extra uitleg gekregen over het station.Wat waren we blij dat het géén grote kostenpost was.Nu thuis,draait alles weer perfect naar behoren!
gegroet
Josje