Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door nolversteeg
Ok Ron,

Geen probleem, nooit geschoten is altijd mis , maar misschien is er nog iemand op het forum die de 24 uurs versie goed bekeken heeft en kan vertellen hoe Davis het gemaakt heeft. ik heb daar wel een idee over, maar hapklare brokken scheelt veel tijd.

Groeten Nol
www.meteoeersel.nl
Door eugel
yjb schrijft:
Volgens mij zijn dit standaard c-type / R14 Nicads.

Ik heb hier nog een adres met ongeveer dezelfde capaciteit (2500mah) gevonden:

http://www.elektronica-online.nl/?content=12330

Inmiddels de Nicads besteld en vandaag binnen gekregen. Natuurlijk gelijk in de davis geplaatst. En het zijn de goeie hoor. De fan draait weer zoals het hoort.
Ysbrand bedankt voor bovenstaande link.

@ Ron

bedankt voor je info. neem je oplossing mee voor later. ook kan het zijn dat ik met solar wat ga stoeien hier. voorlopig ben ik uit de brand.

Groeten marcel.
Door eugel
nolversteeg schrijft:
Hoi Marcel,
Had je nog een foto'tje gemaakt van het printje in de schield.
groeten Nol

Helaas Nol. Las je bericht al, maar had mijn station toen alweer draaiende. printje houd niet veel in zag ik. Wat smd techniek zover ik er op gelet heb. Vraag me ook af waarom dit printje erin zit. Zal binnenkort effe plaatje schieten.
Door nolversteeg
Hallo Marcel,

De spijker op zijn kop, dat was waar ik naar op zoek was, maar niet gevonden kon krijgen, en mijn eigen idee komt hier strak mee overeen.
hartelijk dank.
Groeten Nol
Door eugel
nolversteeg schrijft:
Hallo Marcel,

De spijker op zijn kop, dat was waar ik naar op zoek was, maar niet gevonden kon krijgen, en mijn eigen idee komt hier strak mee overeen.
hartelijk dank.
Groeten Nol

Ben benieuwd naar jouw idee.

Ga je hem hier delen?
Door nolversteeg
Zeker Marcel,
Ik heb een zonnecel, die 12 volt kan leveren,alleen de fan pakt al 150 mA bij 3 volt,er zit nu een downconvertor tussen die van 12v 3v maakt maar er gaat teveel verloren, ik ga nu gebruik maken van 2 downconvertors zodat niet al het vermogen naar de fan gaat maar ook nog kans ziet om de accu te laden, voor perioden dat er geen zon is.

dus wordt vervolgd
groeten Nol
Meteoeersel.nl
Door eugel
Had nog een ader over en heb nu 2,5 volt tot in mijn kabeldoos bij mijn Davis station. wil deze ook gaan gebruiken voor de fan, mocht het nodig zijn bij te weinig zon. Heb toch nog het gevoel dat de akku`s te weinig opgeladen worden.

Wat is de maximale spanning die de fan mag hebben?
Wil de fan aansluiten met een stekkerverbinding. Is er wat in de handel wat water/vocht dicht is?