Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door osjohn
nolversteeg schrijft:
Hoi John,
het kan ook met een inverter maar ik weet even niet meer hoe dat zit dit komt tussen de uitgang van de opamp en de transistor dan gaar het geheel net anderom en schakeld af als er iets fout gaat.

groetjes Nol

Ik heb hem de weerstand via minus aangekoppelt op de Q en de S, minus op C.

Je kan ook een andersom relais monteren.

Met een inverter kan het ook scheef gaan.

John
Door nolversteeg
Hoi John,

Is ook zo ,en we gaan er vanuit dat alles blijft werken zoals het hoort,maar een relais wat stroomloos wordt en dan de verwarming laat draaien daar kan ik niet helemaal mee leven, gezien de hitte die van de weerstand af komt.

groetjes Nol
Door osjohn
nolversteeg schrijft:
Hoi John,

Is ook zo ,en we gaan er vanuit dat alles blijft werken zoals het hoort,maar een relais wat stroomloos wordt en dan de verwarming laat draaien daar kan ik niet helemaal mee leven, gezien de hitte die van de weerstand af komt.

groetjes Nol

Kijk Nol, je kan meer wegen bewandelen

615910-89 temp schakelaar
423130 of 421669 weerstand
12-18 volt voeding

Je brengt de thermostaat draad van de temp. schakelaar in je Vantage ruimte, bouw de weerstand op, koppel hem aan de voeding.

Klaar is kees.

Goedkoop en veilig.

John
Door eugel
Hallo,

vandaag ook bezig geweest met de regenmeterverwarming volgens de Willy (meteo wijchen)methode. Gezien het weer zal ik af moeten wachten of ik hem nog echt kan testen met sneeuw in de trechter.
Anders ben ik alvast voorbereid op de winter 2010/2011 :)

Heb hier ook de thermostaat via conrad gekocht. De weerstand 10 Ohm/100Watt is een geschenk.
Thermostaat in een kabeldoosje gemonteerd, en kort op de mast bij het weerstation geplaatst.
De 12v voeding staat hier in de garage. Via een grondkabeltje wordt de spanning naar het weerstation getransporteerd.
Binnenkort alleen de trechter aan de binnenkant nog bekleden met isolatie folie
en dan is het gereed.

Groeten Marcel,

weerstation Hengelo gld.
Bijlagen
IMG_0017.JPG
IMG_0017.JPG (73.04 KiB) 3526 keer bekeken
Door Willy Peters
Nou Marcel, hier kun je hem wel uittesten! Het sneeuwt hier zijn best.
In een mum van tijd is hier al 2 cm gevallen. Het begon hier om 19:00 uur flink te regenen. Om 20:30 uur is het licht gaan sneeuwen. Temp is nu 0,1 graag boven 0.

Willy
Door eugel
Willy Peters schrijft:
In een mum van tijd is hier al 2 cm gevallen. Het begon hier om 19:00 uur flink te regenen. Om 20:30 uur is het licht gaan sneeuwen. Temp is nu 0,1 graag boven 0.

Willy

Nu je het zegt willy, een blik naar buiten en mijn test kan beginnen.:)

Ook hier is het gaan sneeuwen.

Groeten marcel.
Door tinuz97
Willy Peters schrijft:

Willy

Zou je er voor mij niet 1 willen maken Willy tegen vergoeding?
Hier bij mij in berghem woonde toch een kennis van je?
Mag je meteen koffie komen drinken :laugh:
Mijne zit weer vol sneeuw :dry:
Door petergroeneveld
eugel schrijft:
Hallo,

vandaag ook bezig geweest met de regenmeterverwarming volgens de Willy (meteo wijchen)methode. Gezien het weer zal ik af moeten wachten of ik hem nog echt kan testen met sneeuw in de trechter.
Anders ben ik alvast voorbereid op de winter 2010/2011 :)

Heb hier ook de thermostaat via conrad gekocht. De weerstand 10 Ohm/100Watt is een geschenk.
Thermostaat in een kabeldoosje gemonteerd, en kort op de mast bij het weerstation geplaatst.
De 12v voeding staat hier in de garage. Via een grondkabeltje wordt de spanning naar het weerstation getransporteerd.
Binnenkort alleen de trechter aan de binnenkant nog bekleden met isolatie folie
en dan is het gereed.

Groeten Marcel,

weerstation Hengelo gld.

Netjes gemaakt Marcel, heb mijn schakeling ook gereed en al getest en werkt goed. Zie (op de andere foto's ) dat je de potmeter P1 ongeveer hetzelfde hebt afgesteld als ik dit betekend dat onder de emmer de temperatuur wordt geregeld tussen 30 en 42 graden Celsius. Dit heb ik zelf gemeten met een temperatuur voeler.

Verder ook wat getest met potmeter P2 maar heb hem maar op minimum gezet dus helemaal naar links omdat ik niet weet wat hij nou precies doet. Als ik wat meer tijd heb dan test ik dit nog wel uit. Misschien iemand anders een uitleg wat P2 precies doet?

De +kabel naar de weerstand aan het relais heb ik aan O aangesloten, kan op de foto van jou niet precies zien of jij dat ook hebt. Verder heb ik de LED in de deksel van de kabeldoos gemonteerd zodat hij zichtbaar is en ook een extra schakelaar waar je de verwarming mee kan uitschakelen.

Vandaag ga ik alles inbouwen maar het regent nogal :woohoo: en ik wil het station hiervoor niet naar binnen halen. Later wat foto's.

Groeten,

Peter.
Door jango
Zorg er wel voor dat de verwarming alleen aan staat als het nodig is dus als de verwachting sneeuw is.

Als je hem hebt aanstaan heb je kans bij motregen dat niets geregistreerd word omdat door de opwarming van de trechter bij lichte neerslag deze zal verdampen.

Ik heb dit zelf ondervonden bij een dag lichte motregen waarbij mijn Hellmann over die dag ruim 1mm neerslag opving terwijl de VP geen neerslag had genoteerd.

grt. Jan