- 04 jan 2011, 17:50
Na wat snuisteren op de digitale camera, hier enkele sfeerbeelden van mijn verwarming tijdens de heftige sneeuwbuien begin december. Gelukkig heb ik die toen 10 minuten aangezet, want wat viel de sneeuw er met bakken uit. De rode draad is de voedingskabel voor de lamp. Aan het einde van de rode draad zit de houder voor mijn klein lampje (4 cm diameter). Deze lamp hangt net in de regenmeter, maar niet tegen het gaatje. Het is gebaseerd op de straling die de lamp afgeeft. Daarnaast is de regenmeter ook zwart, dus eventuele warmtestraling wordt goed opgenomen.
Het oogt misschien vrij amateuristisch, maar dit werkt zoals het hoort te werken + ik heb geen vervelende manoeuvres moeten uitvoeren aan de VP2, wat toch wel handig is om de callibratie van de regenmeter optimaal te houden.
Weerstation-Waregem
Het oogt misschien vrij amateuristisch, maar dit werkt zoals het hoort te werken + ik heb geen vervelende manoeuvres moeten uitvoeren aan de VP2, wat toch wel handig is om de callibratie van de regenmeter optimaal te houden.

Weerstation-Waregem