Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door WinRAR.be
#12631
Hallo

Een blik op de weergave van mijn gegevens en je merkt het ogenblikkelijk: gatenkaas :angry:
http://www.hetweeractueel.nl/weer/ruiselede/actueel/

De Weather envoy is aan de pc gekoppeld via usb en de pc draait Vista Ultimate.

Tot nu toe een rotsvaste verbinding! Maar sedert een paar dagen blijkt de verbinding onstabiel te zijn.
In het log zie ik dan het volgende:
[img]http://users.myonline.be/~tdn25640/error.jpg[/img]

Scherp observeren B) leert me dat dit probleem zich begint voor te doen als de temperatuur in de ruimte van de pc/Weather Envoy klimt naar de 26 ... 27 °C.

Zou de hoge temperatuur de oorzaak kunnen zijn van de instabiliteit?? Nochtans krijgt de pc het "niet te warm" want hij/zij blijft perfect werken, ook onder de zware belasting van een 3d tekenpakket.

Als de hogere temperatuur de oorzaak v.h. problemen zijn, dan rest me 1 zaak: de pc uitschakelen bij warme/hete dagen want dan staat deze toch nutteloos te draaien, maar je begrijpt dat ik deze beslissing probeer te vermijden :( [Koeling plaatsen is een optie maar niet uitvoerbaar...]

Zijn er nog gebruikers van Weather Envoy en pc/usb combinatie die iets dergelijks ondervinden? Of zijn jullie werkpaarden allemaal fris gestald? :lol:
Door Weerstation Kaatsheuvel
#12649
Hallo winrar,be,

Volgens mij heeft deze gatenkaas ermee te maken dat de server er uit ligt op bepaalde momenten.

Wat de oorzaken kunnen zijn:

1. Stroomonderbreking
2. computer moet 24 uur per dag aan staan
3. Router moet continu aan staan

Je kan ook proberen om de Weather Envoy op een andere usb poort aan te sluiten
Ik werk met xp en verder geen problemen.

Groet,
Hans :)
http://www.WeerstationKaatsheuvel.nl
Door WinRAR.be
#12660
weerzoetermeer schrijft:
Hier staat de Envoy al enkele jaren te draaien in een kamer waar het zomers zeker zo'n 40 graden kan worden. Dit heeft nog nooit problemen opgeleverd.

Is de Envoy usb of serieel?
Staat de pc ook in die ruimte? Of heb je een andere manier van koppelen tussen de Envoy en hetweeractueel.nl pagina?
Door WinRAR.be
#12661
Weerstation Kaatsheuvel schrijft:
Volgens mij heeft deze gatenkaas ermee te maken dat de server er uit ligt op bepaalde momenten.

Wat de oorzaken kunnen zijn:

1. Stroomonderbreking
2. computer moet 24 uur per dag aan staan
3. Router moet continu aan staan

Je kan ook proberen om de Weather Envoy op een andere usb poort aan te sluiten
Ik werk met xp en verder geen problemen.

Punt 1: stroomonderbreking niet gehad... Er is er wel eentje voorzien voor aanstaande dinsdagnamiddag wegens werken aan de hoogspanning. Het netbeheer schakelt dan een paar hoogspanning/laagspanning verdeelcabines uit. Geschatte tijd ongev. 4 uur.

Punt 2: ... hij/zij staat 24 u aan.

Punt 3: er is continue internettoegang mogelijk. Volgens mijn maillogboek was er geen onderbreking.

Een andere usb poort nemen is een optie die ik zeker zal uitproberen. Bedankt voor het idee!
Wat bedoel je met "de server"? Deze waar ik de gegevens naar toe stuur of deze van "hetweeractueel"?
'k Weet niet of het plaatje met de foutmelding erg duidelijk is, maar de foutmelding spreekt van een communicatiestoornis tussen de Envoy en de pc. 'k Zal het hieronder nogmaals mee uploaden.



Graag hoor ik wat er aan de hand zou kunnen zijn en eventuele oplossing worden in dank aanvaard! :kiss:
Bijlagen
Error-ddf8a4ba46c7c73183e76c7ca2347541.JPG
Error-ddf8a4ba46c7c73183e76c7ca2347541.JPG (23.36 KiB) 2479 keer bekeken
Door weerzoetermeer
#12662
WinRAR.be schrijft:
weerzoetermeer schrijft:
Hier staat de Envoy al enkele jaren te draaien in een kamer waar het zomers zeker zo'n 40 graden kan worden. Dit heeft nog nooit problemen opgeleverd.

Is de Envoy usb of serieel?
Staat de pc ook in die ruimte? Of heb je een andere manier van koppelen tussen de Envoy en hetweeractueel.nl pagina?


USB in combinatie VirtualVP. De PC's staan ook in deze ruimte. Kamer staat op het zuiden vandaar de hoge temperaturen.

Gr.
Thierry
Door weerzoetermeer
#12673
Yep, dat zou het wel eens kunnen zijn. In ieder geval de moete om na te kijken. Dus Winrar.be, wat voor software gebruik je en welke versie.

Gebruik je misschien een hub voor de usb poorten? Mijn ervaring is dat dit niet altijd even stabiel is.

Gr.
Thierry
Door pb2rdf
#12675
@Winrar.be
Wat geeft het log, de grafiek aan in Weatherlink. Mist deze ook dezelfde data als in de grafiek op HWA ?
Kijk eens naar de ontvangsthistory grafiek (Reception history)
Als het alleen HWA is, dan is er een uploadprobleem van openweerdata.htm, denk ik.

Anders misschien eens 3V batterij controleren in de ISS ??

Ik gebruik VP2 via USB, met een interne driver die USB naar een com poort (COM3) converteert. Geen problemen met communicate PC-VP2 console
Updates te verkrijgen bij Davis support :
http://www.davisnet.com/support/weather/software.asp

Algemene opmerking : Kijk eens naar versie WL, firmware VP2 console, drivers usb etc.
grtn, Peter