Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door WatEenWeerWeer
Beste weer-enthousiasten,

Ik heb recentelijk een Davis VentagePro2 weerstation aangeschaft, ik kom echter nog een aantal problemen tegen.

1) De regenval klopt niet (geeft ongeveer het dubbele aan)

Dit wordt mogelijk veroorzaakt doordat ik een dubbel signaal (buurman heeft hetzelfde station binnen 200 meter) ontvang.
Dit valt te veranderen door met de Dip Switches over te schakelen op een ander signaal. Nu heb ik in de handleiding wel ontdekt hoe ik die kan overschakelen naar 1 van de andere 7 "signalen", maar ik vraag me af of ik op de console nog iets moet veranderen om op dit andere signaal over te schakelen?

2) Wat kan ik nog meer proberen als dit niet werkt?

Met vr. groet,
Door weerzoetermeer
Hallo .....?

Welkom op het forum.

Nadat je met de dipswitch een ander kanaal hebt gekozen de console (display) even op ontvangst zetten met de DONE en - toets. Wachten tot dat je ziet dat je de ISS ontvangt en dan drie seconden de DONE toets ingedrukt houden. Dan kom je weer terug is het normale scherm.

Heb je overigens wel de kleine .mm adapter onder de lepels van de regenmeter geplaatst en in je console ingesteld dat je meet per 0.2 mm?

Succes!

Gr.
Thierry