Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door weerzoetermeer
#3868
Hoi Bert,

Nou....eerlijk gezegd weet ik het dan even niet meer. Aangezien de software ook de verkeerde waarde aangeeft is voor mij toch het enigste denkbare dat er aan de aansluiting iets niet helemaal goed zit. Maar aangezien je dat al tig keer bekeken hebt zou dat ook goed moeten zitten. Hopelijk komt iemand anders hier met ervaring over deze sensoren even langs en kan hij/zij een goede tip geven. :(

Gr.
Thierry
#3887
Hallo

Ziet hij het soilstation wel ??
Heb je geen vergissing gemaakt met de dipschakelaar in het station, en hem een ander stationnummer gegeven ??

Het kan niet normaal zijn dat de aangegeven temperatuur hetzelfde is als het basisstation als het stationnummer anders is.

John
Door Meteonoord
#3895
Hi,

Even nog de volgende gegevens :
Onder set transceiver :
Station No. 1 : ISS ( Vantage Pro )
Station No. 1 : TEMP HUM ( Temperatuur klomphoogte en vochtigheid )
Station No. 1 : LEAF/SOIL ( bij mijn weten het station met de blad- en grond voelers.

Mocht je nog meer willen weten dan hoor ik het wel.

Bert
Door weerzoetermeer
#3905
Hoi Bert,

Die instellingen lijken mij zeer onwaarschijnlijk. Je kan niet drie verschillende stations onder 1 stations nummer zetten. Dus ISS op 1, TEMP/HUM op 2 en LEAF/SOIL op 3 zetten. Deze instellingen natuurlijk ook even instellen op de dipswitchen van de verschillende stations. Instellingen van de dipswitch staan in het boekje. Dus voor de ISS kanaal 1 instellen, voor de TEMP/HUM kanaal 2 en voor de LEAF/SOIL kanaal 3 (dipswitch).

Succes!!!

Gr,
Thierry