Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Meteonoord
#3906
Wederom scherp Thierry ! Dat krijg je als iets ouder iemand met kopieren werkt en vergeet te veranderen.

Ik begin iets te vermoeden. Ik denk dat in de nieuwste aanwinst ( grond en blad ) de dipswitches niet correct staan. Ik zal dit morgen bij daglicht controleren.

Hele verhaal van jou past wel in mijn situatie dus je kon wel eens op het goede spoor zitten.

Bedankt en ik laat van mij horen !

Bert
#3909
Hallo Meteonoord

Je zal de bijgeleverde boekjes moeten lezen naar de stand van je stations zoals de vorigge schrijver al vermelde.

Jij heb nu drie stations die elk een ander stationnummer moeten krijgen b.v. ISS num.1
losse temp.meter num. 2
soil stat. num. 3

Doormidel van die ingebouwde dipschakelaars kan je die nummers toekennen, als je het station opent zie je het schakelaartje zitten.

Een voordeel, het ISS oftewel de vantage hoofdstation staat al op nummer 1.

De anderen zal je moeten aanpassen.

Groetjes John van Os
Door Meteonoord
#3972
Hallo collega's,

Met één dag vertraging dan weer een mededeling.

In het Leaf & Soil Moisture station de dipswitches gecontroleerd.
Het boekje geeft aan ID code #3 : Off On Off. Hier staan ze ook op. Dus jammer genoeg is dat niet de oplossing.

Groet
Bert
#3973
In het Leaf & Soil Moisture station de dipswitches gecontroleerd.
Het boekje geeft aan ID code #3 : Off On Off. Hier staan ze ook op. Dus jammer genoeg is dat niet de oplossing.

Probeer ze eens precies andersom te zetten. Dus On Off On. Soms staan plaatjes andersom afgebeeld in handleidingen.

Baat het niet, schaadt het niet... proberen waard lijkt me