Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Efjee
Hallo,

Ik wil graag weten wat voor mogelijkheden er zijn om de data op te slaan van de regenmetingen, dus bv. per min / per 5 min, etc
En hoe stel ik dat dan in??

groet
Efjee
Door baroman
Wat heb je voor weerstation?
Gaat het om een losse datalogger?

Groet Ronnie..
Door tjabine
Volgens mij een Davis Ronnie, staat namelijk in de categorie Davis weerstations.
Datalogger van Davis.
Misschien kun je wat precieser vertellen wat je precies wil Efjee.

Gr Ron.
Door baroman
Hoi Ron.
Dit wijst bij een Davis toch vanzelf uit.
Je kunt kiezen tussen vastgestelde intervallen, 1, 5, 10, 15, 30 min. t/m 24 uur dus de keuze is reuze, of ben ik nu banaan???

Groet Ronnie..
Door Efjee
@ Ron / @ Ronnie,

Ik heb een vp2, en ik wil graag weten welke instelling ik op de unit moet doen, om in de html file data terug te vinden over bv. de regenhoeveelheid in min/ 5 min etc.
Ik heb dit wel kunnen instellen voor bv. wind per week, maar weet dus niet hoe ik dit op de console moet instellen zodat ik een volledig dagoverzicht ( eventueel per minuut) kan nakijken.

Ik hoor het graag

gr
Efjee
Door Eckie76
Hallo Hans,

wat bedoel je nu precies? Op de console, of in WSWIN?

Groet Olaf
Door Efjee
Olaf,
Maakt me niet uit waar, maar ik wil die regenstand kunnen opslaan en uitlezen en dat lukt me niet.

Gr
Hans
Door SpeedyGJ
Draai je ook WeatherLink?
Dan kun je dit afhankelijk van de ingestelde interval terug zien in de database.
Bij mij is dit 5min en kan dat ook mooi terug zien in de grafieken. Dit kun je trouwens ook laten uitdraaien in weatherlink voor zowel 1 uur als 1 dag of 1 week etc.

Je kan dit ook instellen op de console, zorg ervoor dat je interval ingesteld staat op de gewenste tijd. Met behulp van de grafiekjes op de console zou je dit terug moeten kijken.
Ik weet dit echter niet zeker, kan het zelf ook niet nagaan gezien ik er nu niet bij kan komen.

Ik hoop dat ik je hier wat mee op weg heb geholpen.
Door Eckie76
Efjee schrijft:
@ Ron / @ Ronnie,

Ik heb een vp2, en ik wil graag weten welke instelling ik op de unit moet doen, om in de html file data terug te vinden over bv. de regenhoeveelheid in min/ 5 min etc.
Ik heb dit wel kunnen instellen voor bv. wind per week, maar weet dus niet hoe ik dit op de console moet instellen zodat ik een volledig dagoverzicht ( eventueel per minuut) kan nakijken.

Ik hoor het graag

gr
Efjee

In welke html-file? (in WSWIN?)
Je hebt het ingesteld voor wind: Als je mij dan kan vertellen wat en hoe je dat gedaan hebt, dan weet ik misschien meer. Kan ik dat ergens bekijken op jouw server?
Zo wordt het me helaas niet duidelijk genoeg allemaal.

Groetjes Olaf
Door SpeedyGJ
Mij wel.
De wind wordt kun je weergeven per:

1 minuut gem 3.9 km/h (1 Bft)
2 minuten gem 4.8 km/h (1 Bft)
5 minuten gem 3.8 km/h (1 Bft)
10 minuten gem 4.0 km/h (1 Bft)
(bron weerheerugowaard)

Dit is echter niet mogelijk met de regen.