Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door whozee
#3923
Ja, vervelend misschien, maar wel de gebruiksaanwijzing LEZEN.
Op de gebruiksaanwijnzing van de Vantage pro2 console manual, staat op pag 24 de notice:

When the consolereceives power from the AC adapter, the backlight remains on until it is toggled off. Leaving the backlight on raises the inside temperature reading and lowers the inside humidity reading.

Evenens staan daar bij dat door de plaats van de console an een warme of koude muur ook de binnen temp beinvloed wordt
Door wthus
#3932
wthus schrijft:
Dus toch....

Ik heb de console op een externe locatie staan in een machinekamer van een melkgeitenhouderij. Die beste man aldaar melde mij laatst al eens dat temperatuurweergave van binnen soms vreemde waarden aangaf (met verlichting uit, dus dat heeft er geen grip op). Mijzelf is dat nog nooit opgevallen en vind het tot zover ook in het archief nog niet terug. Nu lees ik dat er dus nog twee zijn (met mij erbij 3) met het probleem...

Davis... terug naar de tekentafel!
Door Meteo Simpelveld
#3944
sparkle schrijft:
Hallo,

Gisteren stond er op me vantage pro2 dat het binnen 24 graden was. Nou best warm dach ik. Nu keek ik net op de console en die gaf 19,4 graden aan. Zet ik de verlichting aan van de console en nog geen 2 minuten later 23,8 graden?????

Dit mag toch helemaal niet gebeuren??? dat de verlichting invloed heeft op de temp binnen?

Zijn er nog meer die dit hebben opgemerkt?

Groeten Richard

Goedemiddag,

Het is een bekend feit dat wanneer de verlichting aangezet wordt de temperatuur omhoog gaat bij Davis.
Hier is niets aan te doen.

Groet Bert
Door schilper
#3949
Laten we het maar op 4 houden tot nu toe. Heb dezelfde ervaring Vantage geeft altijd te hoge binnen temp aan. Met verlichting aan wordt het nog gekker. Dat laatste zou op te lossen zijn als Davis er LED verlichting in zou zetten.

Gr.Harold