Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Meteonoord
#4438
Luc schrijft:
@Meteonoord
Ik heb van Bert van Meteonoord ook eens gehoord dat de temperatuur per 0.1 C registreert. Kun je dat bevestigen Bert? Heb je de sensor op de ISS aangesloten of via een aparte zender.

@wthus:
Hoe heb jij de extra sensor aangesloten? Zit deze op de ISS of via een aparte zender.

Als ik de reactie van Thierry lees, dan zou dat misschien de reden kunnen zijn waarom deze toch per 0.1 C registreert.


Ik heb beide. Eén via ISS en de ander via aparte zenderstation.

Groet

Bert J. van Bergen
Door wthus
#4440
Zo te zien ben ik toch al die tijd aan het lijntje gehouden door zowel VP2 als Ekopower! Nooit eerder op gelet, meende altijd dat het goed en correct ging! Ben minder blij om te weten dat ik al een jaar dus verkeerde 10cm temperaturen aan het meten ben!

Begin ommehands een gruwelijke hekel aan VP2 te krijgen met zijn vele tekortkomingen. Had beter bij de WMR kunnen blijven die goedkoper is en beter functioneerd dan de VP.

Pissed off! :evil: :angry: :pinch:

Bijlagen
tempera1.png
tempera1.png (8.56 KiB) 2513 keer bekeken
Door Luc
#4441
Ik heb beide. Eén via ISS en de ander via aparte zenderstation.

Groet

Bert J. van Bergen

Registeren die beide per 0.1 C?
Door Meteonoord
#4443
Luc schrijft:
Ik heb beide. Eén via ISS en de ander via aparte zenderstation.

Groet

Bert J. van Bergen

Registeren die beide per 0.1 C?


Ja, bij mijn weten wel.

Ze geven nu aan 17,7 en 19,4 resp. temp en temp klomphoogte
Door wthus
#4444
Zit nu al even op de waarden te letten en het springt van: 19,4 naar 20,0 naar 20,6 naar 21,1 .... bagger! Aangesloten op apart zendstation.
Door weerzoetermeer
#4450
Dat bedoel ik....en dat voor zoveel geld. Ik begrijp echt niet wat de reden is waarom Davis dit doet. Ik ga het maar eens vragen aan Davis. Voor de rest is mijn menig dat het een perfekt station is alleen dit is wel een behoorlijke tekortkoming!

Bert van Meteonoord. Ik zou toch maar eens in je log bestanden kijken. Dan zal je zien dat de temperatuursensor op de aparte zender steeds 0,5 en soms 0,6 graden overslaat.

Gr.
Thierry van Wijland
Door wthus
#4453
weerzoetermeer schrijft:
Dat bedoel ik....en dat voor zoveel geld. Ik begrijp echt niet wat de reden is waarom Davis dit doet. Ik ga het maar eens vragen aan Davis.


Als ik een beetje fatsoenlijk engels kon had ik het allang gedaan. Dit is namelijk niet er de enige tekortkoming, er zijn meer dingen die voor veel verbetering vatbaar zijn (console, software, sensoren, etc, etc, etc) :unsure:
Door Alex
#4455
In batterijen zit een groot verschil, de goedkope werken wel maar minder lang en zijn bij koud weer heel snel leeg, de betere zijn aanzienlijk duurder maar dat merk je absoluut in de leefduur.
Betere oplossing is wellicht oplaadbare nemen hoelang die meegaan geen idee, maar als de een bijna leeg is vervang je hem simpel door de opgeladen batterij, op den duur ben je dus goedkoper uit.

Ben wel blij dat ik dus de WMR 200 ga aanschaffen :)
Door Meteonoord
#4457
weerzoetermeer schrijft:
Dat bedoel ik....en dat voor zoveel geld. Ik begrijp echt niet wat de reden is waarom Davis dit doet. Ik ga het maar eens vragen aan Davis. Voor de rest is mijn menig dat het een perfekt station is alleen dit is wel een behoorlijke tekortkoming!

Bert van Meteonoord. Ik zou toch maar eens in je log bestanden kijken. Dan zal je zien dat de temperatuursensor op de aparte zender steeds 0,5 en soms 0,6 graden overslaat.

Gr.
Thierry van Wijland


Hi Thierry,

Eerst denk ik dat deze discussie niet in dit topic thuis hoort maar ......... op de console geeft hij wel degelijk per 0,1 C aan. Dit geld voor ISS alswel voor de afzonderlijke meter.

Groet
Bert J. van Bergen
Door wthus
#4459
Klopt, hij geeft de waarde per tienden weer op console en in software. Echter als je dan in de archieven gaat kijken (tekst als grafiek) dan kom je tot ontdekking dat er vele tienden over worden geslagen in de meting(0,5, 0,6). Kijk maar eens goed, wist dat eerder ook niet tot ik gister eens in de archieven dook.