Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door osjohn
#4926
Ik heb hier hetzelfde als Thierry en draait als een speer maar heb op een andere computer ook een datalogger om alles uit te proberen en als get door mij leuk gevonden wordt zet ik het op de speciale weercomputer.
Zoals je ( met recht de prachtigge webpagina ) van Marcel ziet en wordt niet upgeload omdat er problemen zijn is het toch wel zonde.

Marcel, wat mij echt verbaast, en dat is niet verkeert bedoelt, hoe is het mogelijk dat je zo,n prachtigge webpagina bouwt en dat verdomde vantage loggertje niet aan de praat krijg ???

John
Door Marcel
#4928
Ik heb de laptop van de week geheel gerecoverd.
Enja, als ik eens wist hoe hoe ik dat dataloggertje aan de praat zou kunnen krijgen was ik al heel gelukkig geweest.
De site is niet meer als frontpage hoor.
Heb inmiddels een kennis, die mij de laptop heeft geleverd om advies gevraagt wegens de fouten met de compoort. Dus er is hoop. Ken verder geen weeramateur in de buurt die me zou kunnen helpen met d laptop.

Marcel
Door Marcel
#5064
Ik blijf toch het gevoel houden dat het iets met de VP2 (datalogger) is.

Zowel weatherlink als wswin geven aan dat ze de compoort niet kunnen vinden.
Ik heb 2 laptops en op allebei de laptops is dit probleem.
De ene laptop is XP, de andere is Vista.
Dit kan dan toch niet anders dan dat er iets met de datalogger is?

Iemand een ander idee?

Marcel
Door SpeedyGJ
#5071
Doen de comporten het wel? Heb je eventueel iets wat op comport werkt? Dan zou je dit eens kunnen testen, als deze het wel doen dan zou het indd wel eens aan de datalogger kunnen liggen, misschien is er iemand in de buurt die ook de VP2 heeft, misschien dat je het daar even kan testen :)
Door Marcel
#5078
Ik heb een externe harde schijf en die levert geen problemen op.
ook een fotocamera aangesloten op de laptop levert geen problemen op.

Marcel
Door SpeedyGJ
#5079
Hmmz dan zou het misschien indd wel eens kapot kunnen zijn, al lijkt me dit sterk maar zou deze optie wel voor je houden, misschien eens naar een meteo winkel gaan die deze dingen ook verkopen :)
Door Marcel
#5083
Ik heb Dick van HamonLine al gemaild, daar komt ie vandaan en ik heb nog garantie, maar Dick is tot 1 september met vakantie.

Moet dus maar snel 1 september worden, want dan zit ik in de ziektewet, na een kijkoperatie aan mijn enkelen heb ik uitgebreid de tijd om de probleempjes te verhelpen. (Hoop ik)

Marcel
Door osjohn
#5115
Proficiat Marcel, de datalogger is niet stuk afgelopen nacht werkte hij weer.

Groeten John van Os
Door osjohn
#5121
Voor altijd doet hij het, jij komt er wel uit en zo leer je elke dag.
Ik heb er maanden over gedaan met ups en downs.

John