Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Marcel
#8802
Aha, zoiets.
Ga denk eerst eens kijken voor een wat beter usb kabel. Is miss wat goedkoper om mee te testen.

Marcel
Door Zaferr
#8804
Ik hoop dat je nog ggeen actie heb ondernomen, want ik had precies hetzelfde probleem, oorzaak: Davis is geen ster in het goed produceren van een usb-kabel.. dus heb ik de seriële aansluiting genomen, en het draait als een tierelier :)
Zou ik ook eens overwegen.. als je geen seriële aansluiting hebt, dan moet je een converter kopen van serieel -> usb, dit zou ook het probleem ook moeten vergelpen!

Groetjes Zafer
Door Marcel
#8805
Heb nog geen actie ondernomen, het regent, dus ga ik er nie door, hihi.
Ik heb dus geen seriele poort aan mijn laptop.
Maar wat voor kabelke moet ik dan hebben, heb je daar iets van een typenummer van ofzo?
Als het om kabeltjes gata ben ik nie zo handig hoor.

Marcel
Door Zaferr
#8807
Hey Marcel!

Misschien mag je, omdat het een fout is van Davis, de kabel nog omruilen voor een datalogger met een seriele kabel, dan begin je wel weer opnieuw met een lege datalogger, maar dat moet je dan maar voor lief nemen denk ik ;-) Krijg je hem niet, zou je hem waar je hem vandaan hebt een nieuwe kunnen aanschaffen, met seriele aansluiting, dan kan je bij elke elektronica winkel wel een aansluiting kopen waar je de seriele kabel in kan stoppen en vervolgens met een usb aan je laptop kan aansluiten

Zafer
Door mdkleer
#8808
Ik heb zelf ook een usb datalogger en aan het begin en aan het einde een ferriet kern geplaatst deze zijn gewoon te koop in een electronica zaak.

maak een lus zodat de kabel 2x door deze ferriet kern loopt een een hoop storing van buitenaf ben je kwijt.

Zo zien ze er uit:
[img]http://www.onderdelenshopwell.nl/images/CMP-FILTER10.jpg[/img]

Groet,
Maurice
Door Marcel
#8809
Ik draai inmiddels al 1,5 jaar met de VP2, dus omruilen zal niet meer lukken. ;)

Volgens mij heeft het niet met storing van buitenaf te maken, maar puur met de kwaliteit van de USB.

Zal van de week eens een betere versie halen en kijken wat het effect is.

Marcel
Door mdkleer
#8810
Iedere draad fungeert altijd als antenne daardoor is het met een ferriet kern mogelijk om in ieder geval deze mogelijkheid uit te sluiten.
Door Zaferr
#8811
Ik denk niet dat het van buitenaf komt, maar echt door de usbkabel, en of een betere kabel werkt, ik betwijfel het, volgens mij ligt het ook aan de datalogger waar de usbverbinding begint, maargoed, een usbkabel is een goedkoop begin, wie weet werkt het, zoniet, zou ik echt voor de seriele datalogger gaan, het heeft bij sommige al geholpen..

Groetjes Zafer
Door Marcel
#8813
bedankt voor de tips.
ik begin maar eerst eens met de kabel en eventueel later een andere datalogger.

Marcel
Door Marcel
#8829
Hallo luitjes,

Ik kreeg van mijn verkoper de tip de stekker er eens een tijdje uit te halen, omdat volgens Davis de storing door de netspanning kan worden veroorzaakt.
Indien de storing zich dan nog voordoet zou het toch aan de pc liggen.
Iemand die dit al een keer heeft uitgeprobeerd?

Is voorlopig de goedkoopste methode om even uit te proberen, dus doe ik dat even.

gr,

Marcel