Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Marcel
#4860
Hallo luitjes,

Ik blijf problemen houden met mijn compoort.
Weatherlink (versie 5.7) geeft regelmatig de melding dat ie de compoort niet kan vinden.
Ook Wswin, geeft die melding af en toe.
Heb alles al geprobeerd, laptop opnieuw geinstalleerd, software allebei opnieuw geinstalleeerd, maar het probleem blijft. Soms gaat het een tijdje goed, meestal niet.

Zou het kunnen zijn dat de datalogger kapot is. Als ik nl andere apparatuur in de compoort duw, heb ik geen problemen namelijk.

Iemand een idee.

Marcel
Door weerzoetermeer
#4863
Mij lijkt het dat zo'n ding het doet of hij doet het niet. Als ik zo hoor wat je de laatste tijd allemaal aan het uitproberen bent zou het zo maar kunnen dat er in windows iets niet helemaal meer goed staat. Maar wat?? Op wat voor computer draait alles eigenlijk?

Gr.
Thierry
Door Marcel
#4864
ik heb een acer extensa 5620 (vista)
heb vorige week de hele laptop opnieuw geinstalleerd.

wordt er nie goe van.
Zit momenteel in de nachtdienst dus ff nie zo veel tijd.
Maar wil van de week even alleen op wswin gaan draaien hoop ik.
Nu ontbreekt me dus ff de tijd .

Marcel
Door keesweer
#4868
Ik heb ook een poosje problemen gehad met de communicatie met de
datalogger achteraf bleek dat de aansluiting van de logger op (in) de
console de problemen gaf. Na dat ik de logger er diverse keren goed in had gestoken bleef de communicatie goed. Misschien dat dat bij jou ook het geval is. Succes.

Kees.
Door Marcel
#4884
He dat zal ik morgen eens proberen, dat zou ook nog wel eens kunnen zijn ja.

Bedankt,

Marcel
Door Marcel
#4886
Dit heb ik nu gedaan maar nu leest Weatherlink de data niet automatisch uit en als ik op "Download the weatherstation" klik gaat ie iedeere keer alle gegevens vanuit de datalogger inlezen, wat moet ik hier nu weer aan doen.

Marcel
Door weerzoetermeer
#4892
Nou dan lijkt het mij toch dat je wat hebt zitten veranderen in de instellingen. Bestaat je map nog waarin Weatherlink alle data opslaat of heb je die toevallig gewist?

Gr.
Thierry
Door Marcel
#4901
Hola,

Ik heb werkelijk niets aan de instellingen veranderd. Datalogger los gehaald en weer terug gestopt.
Nou leest ie iedere keer bij downloaden alle data tot een bepaald moment en verder niet.
Zal maandag weatherlink wel even opnieuw installeren, das nie zo moeilijk.

Marcel
Door weerzoetermeer
#4902
Heb je wel bij het verwijderen van de datalogger de batterijen en de voeding uit gezet????

Gr.
Thierry van Wijland
Door Marcel
#4905
nee, dat had dus gemoeten begrijp ik.

Ik heb inmiddels weatherlink verwijderd en ga het vandaag weer even opnieuw installeren.

Marcel