Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Marcel
#5124
haha, nou laten we het maar hopen.
maar je leert overal van, alleen heb ik niets gewijzigd en toch werkt ie momenteel redelijk. nog maar 1 keer blijven hangen vandaag.

Ga nu proberen met dreamweaver een mooie site te maken.
volgende stapje.

gr,

Marcel
Door Meteo Simpelveld
#5142
Marcel,

Misschien een tip, kijk eens naar de poortinstelling.
Een tijdje geleden heb ik mijn configuratie moeten vernieuwen, door kortsluiting in het voedingsunit.

Ik heb hem staan op:
Bits per seconde 19200
Datbits 8
Stopbits 1
Datatransportbesturing geen

Na installatie had ik ook wat problemen en ben toen gaan experimenteren en hier kwam ik op uit.

En voor de veiligheid heb ik de prioriteit ingesteld op hoger dan normaal.

Groet Bert
Door osjohn
#5144
Bert, volgens mij heeft Marcel een USB logger en nu blijft de data weer achter.
Hij zal wel nu met twee programma's draaien dat problemen geeft.
Datalogger en computer is goed.

John van Os
Door Marcel
#5153
Inderdaad is het vanaf 15.10 uur weer gedaan met de pret en op dit late tijdstip nog steeds niet.
Zowel weatherlink als wswin geven appart van elkaar dezelfde storing. Dus of ik nou 1 of 2 programma's draai, maakt volgens mij niet uit.

Ik zal morgen eens naar de instellingen kijken Bert, bedankt voor de tip alvast.

gr,

Marcel
Door EdwinSpanje
#8783
En toen? Wij hebben precies hetzelfde probleem: "connection lost", trekken we de usb eruit en doen we hem erin dan gaat het weer een poosje goed, maar een paar uur later houdt hij er weer mee op. Zowel op de vaste XP als op de Vista laptop gebeurt hetzelfde. We zijn pas 2 dagen bezig dus we hebben nog niet zoveel ervaring.....en we gebruiken alleen maar wunderground : http://www.wunderground.com/weatherstat ... IVALENCI25
Groeten uit koud en nat Spanje.
Door Marcel
#8784
Hoi,

Het probleem is er eigenlijk nog steeds.
Soms gaat het lange tijd goed en dan is het weer hopeloos.
Laptop opnieuw opstarten wil af en toe nog wel eens helpen, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Maar momenteel draait het redelijk.

Schoonzoon is nogal wegwijs in de computers, zal hem eens laten kijken waarom de software van Weatherlink de com-poort af en toe kwijt is.

gr,

Marcel

ps, ik draai zowel weatherlink als wswin. Probleem doet zich zowel voor als ik óf weatherlink, óf wswin, of beide programma's draai.
Door osjohn
#8786
Kan je eens uitproberen om de datalogger via een extern gevoede USB-Hub te laten draaien.
Een USB-poort van de computer kan maar max 500MA leveren en zou er dan tijdelijk iets meer gevraagt worden slaat de controller op tild.

John
Door Marcel
#8797
Miss een stomme vraag maar hoe laat ik een extern gevoede USB hub draaien?

Marcel
Door EdwinSpanje
#8798
Waarschijnlijk is het opgelost. Hij heeft het de hele nacht netjes gedaan. Op internet stond ergens dat ze gewoon een betere USB kabel gebruikten, zo een met een "bobbel", die hadden we hier nog liggen van een fototoestel. Verder kwam ik iemand tegen die een aardkabeltje had gemaakt van zijn pc naar de console en daarna geen problemen meer had. Dat heb ik niet gedaan. Afwachten of het goed blijft gaan maar het ziet er hoopvol uit.

Bedankt voor het meedenken!

Edwin.
Bijlagen
Zonsopkomst_om_7uur55.jpg
Zonsopkomst_om_7uur55.jpg (100.42 KiB) 2373 keer bekeken
Door osjohn
#8800
Een externe hub is b.v. deze van Sitecom

Sitecom CN-035 USB 2.0 Hub

John