Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door tjabine
#5666
Hallo allemaal.

Ik ben Ron en nieuw hier.
Ik maak gebruik van pro2 met 2de temp meting.

Nu heb ik een vraag.
Is er iemand die gebruikt maakt van het 2de temp/hum station van davis?
(Wireless Temperature/Humidity Stations)
Ik zelf maak gebruik van alleen de 2de temp station.
Die meet alleen in stapjes van 0.5 tot 0.6 graden(irritant)
Doet de 2de temp/hum station dat ook?

Bedankt Ron.
Door wsp
#5667
tjabine schrijft:
Hallo allemaal.

Ik ben Ron en nieuw hier.
Ik maak gebruik van pro2 met 2de temp meting.

Nu heb ik een vraag.
Is er iemand die gebruikt maakt van het 2de temp/hum station van davis?
(Wireless Temperature/Humidity Stations)
Ik zelf maak gebruik van alleen de 2de temp station.
Die meet alleen in stapjes van 0.5 tot 0.6 graden(irritant)
Doet de 2de temp/hum station dat ook?

Bedankt Ron.



Hallo Ron,

Ik zelf gebruik meerdere sensoren ook op de Davis pro2
Maar snap niet zo wat je bedoeld met deze vraag.
Jij bedoelt dat hij dus niet op de 0,1 weer geeft maar grotere stappen?
Door tjabine
#5671
Hoi

Wat ik bedoel is dat mijn 2de temperatuurstation(gras min)
bv van 17.8 naar 17.2 gaat(dit is volgens davis normaal).
Ik wil dat mijn gras min in stappen van 0.1 graad meet.
Kan de temp/hum station dat wel?
Foto 1 2de temperatuur station.
foto 2 2de temp/hum station.
Bijlagen
8957_2.jpg
8957_2.jpg (25.46 KiB) 2640 keer bekeken
Door weerzoetermeer
#5672
Nee...die doet precies het zelfde, meten met stappen van 0,5 of 0,6. Zie de discussie die Luc aangaf in het vorige bericht.

Gr.
Thierry van Wijland
Door Meteo Simpelveld
#5678
Goedemiddag Ron,

Dit klopt, kan in mijn ogen niet veranderd worden.
Voor mij is dit niet zo'n groot probleem omdat ik de tweede sensor gebruik voor 10 cm onder het maaiveld en de berekingen welke doorgevoerd worden t.b.v. de speurcondities met 0,5 graden gaan.

Groet Bert
Door wthus
#5679
tjabine schrijft:
Hoi

Wat ik bedoel is dat mijn 2de temperatuurstation(gras min)
bv van 17.8 naar 17.2 gaat(dit is volgens davis normaal).
Ik wil dat mijn gras min in stappen van 0.1 graad meet.
Kan de temp/hum station dat wel?
Foto 1 2de temperatuur station.
foto 2 2de temp/hum station.


Voor temperatuur op klomphoogte ben ik nu overgeschakeld naar een analoge grasminimum thermometer (overgenomen van Weerstation kollumerzwaag). Merk meteen een flink verschil in de metingen tussen beide. Ben er ook niet over te spreken over die interval van 0,5 á 0,6 graad. Volgende keer voor mij waarschijnlijk geen Davis meer, tenminste niet als ze zo door blijven gaan.
Door Weerstation Aalst
#5915
Hallo Ron,

Het feit dat die stappen zo groot zijn is omdat die sensoren enkel per graad Fahrenheit meten, wat dus neerkomt op ongeveer per 0,6 °C. De reden hiervan is dat het bereik van die sensoren tamelijk groot is.
Ik gebruik een 2e temp/soil station en de temperatuur is ook in stappen van ongeveer 0,6 °C. Iets wat ik op voorhand ook niet wist, tot ik het zelf opmerkte en er de handleiding op nasloeg.

mvg,

Koen
Door pb2rdf
#5916
Hallo Ron, en anderen.

Ik heb ook een 2de temp/hum station, 6382OV, staat op 1.5m hoogte.

Het klopt inderdaad van de afwijking, heb ik gelezen in de handleiding van dit station dat deze alleen in graden Fahrenheit meet, en dus afrond naar Celcius.

Resolution and Units . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1°F or 1°C. Celsius is converted from Fahrenheit and rounded to the nearest 1°C

Heb ook de electronica bekeken, deze is volgens mij dezelfde als van het hoofdstation.
En temperatuursensoren zijn analoog. Het is dus een omzetting in de software (volgens mij) die in de 6382OV plaatsvind, of in het console.
Wil daar altijd nog een mail over schrijven naar Davis, maar is er nog niet van gekomen.
Ben eigenlijk benieuwd of het mogelijk is om het hoofdstation als een 6382OV te laten functioneren, met alleen temp en hum. sensoren aangesloten.
Ik zou ook graag, net als jullie, de temp in 0.1C weergeven, de hum. sensor doet het wel in procenten !!

grtn, Peter