Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door RZw
#5804
Ik zit er aan te denken om een leaf wetness sensor aan te schaffen. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze sensor?
Door Meteo Simpelveld
#5806
RZw schrijft:
Ik zit er aan te denken om een leaf wetness sensor aan te schaffen. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze sensor?


Goedemiddag,

Wij hebben geexpirimenteerd met deze sensor echter voor ons voldeed deze sensor niet aan onze eisen. Wij vonden hem bij onze opstelling niet echt betrouwbaar.
De opstelling welke wij belangrijk vinden is van het maaiveld tot 10 cm onder het maaiveld.
Deze gegevens gebruiken wij met andere data voor de bepaling van o.a. de houdbaarheid van een spoor voor speurhonden.

Groet Bert
Door Oebele
#5820
Hallo,

Ik gebruik de sensor nu ongeveer 7 jaar voor professionele doeleinden.
Nu moet ik erbij vertellen dat ik wel een script heb gemaakt die de
waarden vertaald in voor mij bruikbare waarden.
Die waarden zijn: droog, bijna droog, licht vochtig en vochtig/nat.
Tevens krijg ik ook regelmatig van boeren en tuinders te horen dat zij deze
data waardevol vinden b.v. bij het toepasssen van bestrijdingsmiddelen.
Door wsp
#5831
Goedendag,

Ja ervaring, wat ik weet is dat ik die twee sensoren op gehangen heb, een op 15 cm en een op 1 meter en dat ze goed werken.
Dit op aan raden van een boer.
Wat ik zelf wel vindt en daar is de boer het ook mee eens, het is eigenlijk bedoeld voor op het land zelf waar je iets verbouwd, als je daar die sensoren kunt installeren op die plek heb je de juiste waarde's voor je groen zeg maar.
Nu is het toch flink afwijkend, teveel factoren die het beinvloeden, open veld, in de wind, schaduw van bomen.

Het probleem met de boeren is ook de afstand, zou een akker naast een boerderij liggen, dan kun je dat wel op lossenmet een tussen zender, of meer dan een tussen zender.

Dit is de ervaring wat ik heb en voor de rest werken die beide goed moet ik zeggen.