Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door tjabine
#6391
Hallo ik heb zojuist gemerkt dat ik een 100% luchtvochtigheid gemeten heb.
Nu is dat natuurlijk niet vreemd, maar als ik in weatherlink kijk en mijn data terug kijk is hij niet boven de 97% geweest, terwijl de console een 100% gemeten heeft!
Hebben meer gebruikers dit?
En hoe zou dat kunnen?
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de console morgen zegt dat de max 97% geweest is.
Aangezien de data in de console zowaar veranderd!
Door SpeedyGJ
#6398
Dat de gegevens van de console naar WeatherLink of andere programma afwijken is voor mij al lang bekend. Daarom haal ik liever de gegevens van de console af dan van een programma.
Waar dit aan ligt weet ik niet, maar als ze dit een prof weerstation gaan noemen dan valt er in mijn zicht eerst nog heel wat te verbeteren.
Door mavlo77
#6650
Nou ik heb ook af en toe een 100% meting ertussen in Weatherlink. Heel soms maar hoor, maar het komt voor. Dit is echt een soort spike tussen de andere metingen van 96%. Nu zag ik dat dit wel vaker voorkomt, en is het dus een foutje. Nouja ik stoor me er niet zo heel erg aan. Ik vind het vervelender dat Weatherlink zo nu en dan een maximale windstoot gewoon mist. En het lijkt erop dat dit kan gebeuren als deze stoot precies tijdens het overhalen van de gegevens gebeurt.
Door tjabine
#6652
Ja het zijn precies van die kleine uitschieters in de data!
Wat betreft die windstoten is mij nog niet opgevallen.
Misschien omdat mijn gegevens overdracht per 5 minuten is?
Door mavlo77
#6654
Het zal waarschijnlijk met de 5 minuten te maken hebben, want hier om de minuut. Dan komt het 5x minder dan heel af en toe voor :laugh: ...

Gerrit-Jan, die pieken die hij mist is inderdaad vervelend he? Ik heb het dan zo dat elke minuut een nieuwe html wordt aangemaakt met gemiddelde wind 1 minuut, max wind 1 minuut (dus windstoot he!) en de gemiddelde over 10 minuten. Ik zat naar mijn console te kijken en zag ineens 74 km/u. Ik dacht: wow! Maar hij kwam niet voorbij op de website die elke minuut ververst.... :S

Wel staat ie dan in de dagrecord wind van vandaag. Ook in de logboeken van Weatherlink (die dan om de 10 minuten staat ingesteld).

Beetje vervelend dus he? Op een of andere manier mist hij dus af en toe gegevens als hij elke minuut polst. Gezien ik deze minuut-gegevens gebruik voor in mijn eigen database heb ik dus dit moeten ondervangen door elke minuut ook te kijken of het dagrecord is bijgesteld. Zo ja: kijken of dat overeenkomt met de huidige max wind van die minuut, zo nee, dan overschrijven...

Beetje omslachtig, maar zo mis ik geen grote stoten in de database.

In de toekomst wil ik toch eens zien of ik geheel buiten weatherlink om de database kan vullen, en dat alles daaruit komt.

Alleen sja stel als de pc 12 uur stil heeft gelegen, wat dan? Nu vult Weatherlink snel de missende gegevens aan uit de logger van de VP2. Doe je het buitenom, dan moet je dat allemaal zelf gaan ondervangen. Klusje denk ik?
Door pb2rdf
#6716
@all
Misschien handig voor alle Davis weerstation bezitters om te melden welke firmware het Davis weerstation, console heeft ingeval van problemen.
Het zou kunnen zijn dat je met een verouderde versie werkt.
Ook de gebruikte applicatie is mi het vermelden waard, evenals het aantal samples wat per tijdseenheid gelezen, gedownload wordt.
Dan kunnen de appels en peren beter met elkaar vergeleken worden ;-):) :woohoo:

grtn, Peter