Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door wsEpe
#56853
WeerStationWoerden schrijft:
mijn vermoeden is dat het niet zo zeer door het schudden komt
maar door het gat in de beker ... moet wel eerlijk zeggen dat nu de vuil stopper er niet in zit dus het gat is nu vrij groot

Het zou wel interessant wezen om te zien of het nu aan de vuilstopper ligt of niet. Mijn Vue staat ook 5 meter boven de grond en heb nog nooit gemerkt dat er neerslag is geweest door de wind. Maar ik gebruik wel de vuilstopper of moeten we nu zeggen windstopper??
Door SpeedyGJ
#56948
Bij harde wind merk ik eigenlijk niet dat er neerslag wordt geteld. De keer dat het hard waaide (6/7bft) stond het paaltje boven op dak toch wel wat te bewegen maar neerslag werd er verder niet gemeten, ik maak hierbij gebruik van de vuilstopper.
Wat het zonder vuilstopper doet weet ik niet maar ik ga ervan uit dat iedereen die dit station koopt deze wel gebruikt.
Uiteraard wil ik dit wel eens testen bij harde wind en droog weer uiteraard, ben wel eens benieuwd wat eruit komt.
Door WeerStationWoerden
#56953
vandaag de Vue verplaats
ondanks dat ik de ladder ben opgeklommen met de Vue met mast en al
geen neerslag gemeten ?
ook gelijk weer de vuil stopper er in gedaan
was die de laatste keer vergeten !
ben zelf nu erg benieuwt
Mvg Gert
Door Plaat
#59318
Ook hier in Oosterzee (zuid-west Friesland) relatief weinig regen maar wel hoge tellerstand van de Vantage-VUE regenmeter. Aan het weerstation te zien beweegt deze nauwelijks dus oorzaak van trillingen lijkt mij uitgesloten.
Door jango
#60897
Het blijkt maar weer dat de neerslag meting van de Vantage Vue bij harde wind zeer te wensen overlaat.
Getuige de voorpagina van HWA waarop al meerdere Vue stations vandaag de hoogste neerslag metingen hebben genoteerd.

Is het misschien geen goed idee om dit type weerstation uit te sluiten van deelname aan de neerslag extreme?
Het is een leuk weerstation maar Davis onwaardig.
Het is ook HWA onwaardig dat op een vrijwel neerslag loze dag zeer hoge extreme geregistreerd door dit type weerstation op de voorpagina staan.

Grtz, Jan
Door SpeedyGJ
#60898
Ik moet zeggen dat ik dat dan best raar vind!
Of hun gebruiken een hele dunne buis die letter 1 meter alle kanten op zwiept, of er is een andere verklaring.

Mijn station staan open opgesteld zoals jullie inmiddels al weten. Vandaag een 66km/h gemiddeld gehad + een windstoot van maar liefst 101 > 105 > 107km/h! In die tijdsbestek van ruim een uur is er GEEN neerslag gemeten! Vuilstopper zit erin en dus raad ik iedereen aan om deze WEL te gaan gebruiken.

Enig waar ik wel inmiddels ben achter gekomen is dat deze regenmeter absoluut niet tegen harde wind + regen kan! Letterlijk 90% van de regen vliegt over de regenmeter heen, slechts 10% komt erin en dat geeft op sommige dagen gewoon een enorm verschil!

Hier een stiekeme plaatje van het weerstation die is verhoogt met 1 buis. Beweegt uiteraard wel maar een klein beetje en heeft geen effect op de neerslagmeting bij droog weer.

Dus als ik dit weerstation zou kunnen verkopen en daarvoor een met een bijbetaling een VP2 van kunnen halen dan zou dat ook gelijk het eerste zijn wat ik zou doen. Ben redelijk tevreden over dit station maar zou het zeker niet nog eens willen kopen.
Bijlagen
1531582_760023934025771_1367020248_n.jpg
1531582_760023934025771_1367020248_n.jpg (40.43 KiB) 2419 keer bekeken
Door tjabine
#60900
Ik zelf heb geen VUE.
Maar volgens mij komt het gewoon door het gebruik van de verkeerde montage.
Als je hem aan een pijp monteer moet je er een nemen die niet mee geeft!
Een stuk pijp van een verkeersbord geeft 100% niet mee weet ik uit ervaring.
Hij moet gewoon niet bewegen.

Gr Ron.
Door SpeedyGJ
#60902
Dan heb je maar een beperkte lengte! En zoals ik al aangaf, die van mij beweegt maar telt geen neerslag.
Of ik ben een uitzondering, of mijn constructie is beter dan die van andere mensen.