Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door brugje
#56197
Davis reageert.
You need to check your communication port settings and make sure it is set correctly and communicating with the logger.

Ik heb ze verteld dat ik daar niet in geloof want versie 5.9.1 werkt wel en de versies 5.9.0 en 6.0.3 niet. Wacht op hun volgend antwoord.
Jan
Door weerstationhoogeloon
#56224
....even een update:

Afgelopen week heb ik enkele emails gehad van Davis support.

Ik heb de vraag voorgelegd wat ze met het gat willen doen van VP2 bezitters met een console van vóór April 2006. Deze blijven nu dus steken bij firmware versie 1.90.

1ste antwoord terug van Davis:

Remie,

Older versions of the display consoles use analog sensors which are not compatible with the latest firmware version 3.12. The latest firmware version you will be able to use on your console is 1.90. We have updated our support web page to indicate that firmware 3.12 will not work with older consoles.

Eric Nickl
Technical Support
Davis Instruments
510-732-7814
support@davisnet.com


Hierop van mij kant weer de vraag gesteld hoe nu verder en of het nu stopt voor de consoles met analoge sensor:

Remie,

At this time there are no plans of updating the firmware for these console beyond 1.90. What feature of firmware version 3.X is it that you would need?

Eric Nickl


Ik heb hierop weer geantwoord dat ik/we zoveel mogelijk features en opgeloste bugs willen als de console-bezitters met digitale sensoren. Deze vraag staat nu dus nog open. Wellicht hier na het weekend antwoord op.

Verder hou ik de postings op wxforum.net met de regelmaat van de klok bij. Hier wordt ook nogal wat geschreven over het item firmware:
http://www.wxforum.net/index.php?topic=18391.msg178375;topicseen#msg178375

Het issue leeft in ieders geval, en ik ben benieuwd wat Davis er mee gaat doen.

gr. Remie
Door weerstationhoogeloon
#56254
...en nog een update...

At this point you there are no plans for updating the firmware for older consoles. ET value will still be accurate, new version firmware will not display negative values for ET. The calculation for the heat index has been modified on the newer firmware. The humidity reading will have the same accuracy. The console will not display 0% humidity with the later version firmware. Unless you live in a desert climate you will not see humidity readings this low.


en hier zullen we het dan mee moeten doen. Ik kan wel weer terug mailen dat ik het anders wil zien, maar ze zeggen gewoon dat er geen plannen zijn om de firmware voor oudere consoles nog te ondersteunen. Dus alles wat van voor April 2006 is, is ouwe zooi. Het werkt toch, niet zeuren en anders maar een nieuwe console aanschaffen.
Dat is het antwoord van Davis support. Toch!?!

gr. Remie

ps. Hoeveel Davis Vantage Pro 2 gebruikers hebben er eigenlijk een Vantage Pro 2 console van April 2006 en eerder??
#56262
Ik begrijp dat je liever anders wilt zien. Maar in deze moderne wereld waarin de ontwikkelingen in de electronica/ICT heel snel gaan is het normaal dat een product van 7 jaar oud niet meer ondersteund wordt.

De levenscyclus van elektronische produkten is veel korter geworden. Kocht je vroeger nog een dure televisie om er jaaaaren mee te kunnen doen. Tegenwoordig is het toestel na enkele jaren alweer technisch verouderd zodat je aan vervanging begint te denken.

Of we het er nu mee eens zijn of niet; het hoort bij deze moderne tijd.

Gr. Koos
Door nolversteeg
#56263
Hallo Koos,

Dat is heel kort door de bocht,

Dat het kapot gaat binnen de periode, is tot daar aan toe.

De afschrijvingstijd ligt zakelijk op 5 jaar.
Is in de hobbysfeer iets anders,
Moet je minstens rekenen op 10 jaar. en dan backwards compattible.

Mits duidelijk aangegeven wordt dat het betreffende apparaat miet meer mee doet in de race,

En dat is hier duidelijk hier niet het geval geweest. Maar dat komt bij Davis wel meer voor.

Groeten Nol
Door HLucas57042
#56264
Ik moet iedereen waarschuwen voor het doorvoeren van de update van firmware 1.9 naar 3.12 op een VP2 wireless console (manufacturing date 2012).
Ik heb deze gisteren doorgevoerd en ben tegen hetzelfde probleem aangelopen als een andere gebruiker in WXForum (zie eerdere link naar thread):

I ran the update, and the firmware update failed with a "Program Page Failed" error. I then tried to re-flash to v. 1.90, and the same error occurred at the same point (see attached image). My wireless receiver was unresponsive at this point, so I removed the batteries and unplugged it. Upon plugging it back in it emitted a long beep and then...nothing. The screen is blank and there is no power to the unit.

Ik zit dus nu ook met een console die "dood" is en een website die " down" is. :angry:
Tot op heden nog geen reactie van Support van Davis gehad.
Afwachten maar....

Weer in Montfort
Door HLucas57042
#56265
Hierbij een update op mijn vorige bericht.

Ik heb inmiddels kunnen achterhalen wat het probleem is: de update loopt niet goed als de koppeling naar het Davis console een 6555 IP datalogger is.

Ik heb van een kennis kort een 6510 USB datalogger kunnen lenen, en daarmee heb ik zonder problemen alsnog firmware 3.12 op de console kunnen installeren. Inmiddels draaien zowel console als website weer als vanouds.

Dus ben gewaarschuwd: doe geen upgrade met een 6555 IP datalogger!

Weer in Montfort
#56313
Ik heb de update gedaan op een console van 2010 met een IP 6555 datalogger en heb geen enkel probleem gehad met het upgraden naar 3.12. Ik kwam vanaf 1.82.

Ik moest beide, pc en console, wel bedraad aansluiten op het netwerk. Via het Wlan continue problemen met de verbinding. Dus upgraden via de IP datalogger is prima te doen (in mijn geval).

Groet,
Richard
Door HLucas57042
#56314
Bij mij waren PC en console ook bedraad verbonden, dus als bij anderen de update wel via een IP logger goed loopt is het klaarblijkelijk geen probleem dat direct aan de IP logger te wijten is.
Hoop dat Davis mijn mail nog verder uitzoekt, als is het maar voor anderen.

Mocht in elk geval toch nog iemand in deze situatie terecht komen (je schrikt je rot...), weet dan dat de console altijd nog via een USB logger naar het land der levenden gebracht kan worden....
Door JozBaz
#56347
Hallo Jan,

Heb je nog iets van Davis vernomen? Ik heb hetzelfde probleem: 6.0.3 geeft deze foutmelding (en er vind geen upload naar internet plaats) terwijl het niet optreedt met V5.7.1.

'Flashen' naar 3.12 ging de eerste keer trouwens ook niet goed: console geheel blank en startte niet meer op. Gelukkig kon ik het update programma nog een keer draaien en na deze tweede keer programmeren deed ie het wel. Phew... had het even benauwd. :S

Groet,

Jos