Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door SpeedyGJ
#60404
Eindelijk na lang wachten komt er schot in de zaak en kan ik een VP2 met Solar/UV voor een goed prijsje overkopen van iemand anders. Het station is nog geen 2 jaar oud.
Er zit alleen wel een IP Datalogger bij echter kan ik nergens iets vinden op mijn volgende vraag:

Als ik WeatherLink / Cumulus wil gaan draaien gaat dit dan onder dezelfde IP adres? En moet ik hiervoor als nog VVP gaan draaien?

Dan nog 1 vraag:
Komen de gegevens realtime (2.5) binnen? Of wordt dit om de 5min gedaan.
Misschien dat iemand me meer informatie kan geven.

Groetjes en nog de beste wensen :)
Door wvdkuil
#60407
SpeedyGJ schrijft:
Eindelijk na lang wachten komt er schot in de zaak en kan ik een VP2 met Solar/UV voor een goed prijsje overkopen van iemand anders. Het station is nog geen 2 jaar oud.
Er zit alleen wel een IP Datalogger bij echter kan ik nergens iets vinden op mijn volgende vraag:

Als ik WeatherLink / Cumulus wil gaan draaien gaat dit dan onder dezelfde IP adres? En moet ik hiervoor als nog VVP gaan draaien?

Dan nog 1 vraag:
Komen de gegevens realtime (2.5) binnen? Of wordt dit om de 5min gedaan.
Misschien dat iemand me meer informatie kan geven.

Groetjes en nog de beste wensen :)

Een ip-logger is niets anders dan een seriele logger met een serieel naar ip converter ingebouwd. Daarom is die ook een stuk duurder.
Een ip logger kan dus net zoals elke andere Davis-logger maar door 1 programma op 1 PC/Mac tegelijk gebruikt worden. Omdat de meeste weer-programma's de ip-logger elke minutt even vrijgeven worden wel de gegevens naar de weahterlinkIP website en WeatherUnderground opgeladen tegelijkertijd met het werken met 1 weer-programma.

Maar een tweede weerprogramma kan alleen via VVP. Omdat je twee windows programma's noemt is dat eigenlijk ook geen probleem.

De IP logger kan net zo snel als elke andere logger de weer gegevens aan leveren. Dus in principe in "vol-continu dienst". Maar naar de WeatherlinkIP website wordt het maar om de paar minuten opgeladen. Net zoals naar WeatherUnderground als je de weatherlinkIP website gebruikt.

Groeten, Wim
Door SpeedyGJ
#60409
Oke duidelijk verhaal.
Dus komt op neer dat ik de IP in VVP moet invullen en vanuit daar de overige programma's erop aansturen zodat ik WL en Cumulus gewoon kan blijven gebruiken. Eventuele extra toevoegingen zijn dus die website's :)
Prima zo!
Het is nu alleen wachten tot rond de 22ste :D gelukkig wil iemand voor me rijden om dit station op te halen dus kan het al werkend nog even bekijken :) geeft een stuk zekerheid.
Door SpeedyGJ
#60594
Toch even terug komen.
Mocht iemand interesse hebben in het weerstation dan is die weer te koop!
Omdat de persoon die eventueel kon rijden voor me nu met een kapotte auto zit kan ik het station niet meer komen ophalen.
Verzenden was voor hem helaas geen optie dus ik zal moeten wachten voor ik het plaatje weer helemaal compleet heb.
Wel jammer gezien voor het bedrag wat ik er voor vroeg zeker niet duur was!