Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Plaat
#7444
Wie weet raad? Ik heb een draadloze Vantage Pro met console en wetherlink.
Als ik de ISS (dus de complete buiten installatie) een aantal uren binnen opgesteld heb dan zou je toch verwachten dat de binnen en buiten temperatuur en humidity ongeveer gelijk zouden zijn.
De calibratie is 1 op 1. Wat binnen komt wordt weergegeven.
Bij de temp is het verschil 3 graden en bij de humidity 38% in om 94% out.
Op mijn ISS print zitten de beide temp en de hum sensors. Dus niet zoals in latere uitvoeringen in de witte schildjes.
Ik heb nu 2 vragen±
Waar komen deze afwijkingen vandaan?
Hoe herken ik de temp. en de hum sensor op het ISS board=

Bijvoorbaat mijn hartelijke dank voor respons.

Leo
Door Eckie76
#7449
Beste Leo,

vragen stellen is hier nooit strafbaar :)
Integendeel.

Bij de meeste weerstations is de binnentemperatuur niet gelijk aan de buitentemperatuur bij een dergelijke opstelling. Vochtigheid al helemaal niet.
Hygrometers zijn erg afhankelijk van de tijdsduur. Dan zou je de console minstens 2 dagen binnen moeten zetten om een beetje de werkelijkheid te benaderen.

Hoe je die sensoren herkent? Als het goed is moet er een beschrijving bij je station zitten.
Door Plaat
#7450
Bedankt Eckie voor je snelle respons.
Inmiddels na 14 uur het station binnen gehad te hebben is de temp gelijk aan elkaar. Echter de hum wijkt nog steeds af. 83% out om 40% in.
Is dat witte ding op de voorgrond van de foto bijlage soms de hum sensor en dat blauwe dopje achteraan de temp sensor?
In mijn documentatie staat niets vermeld over de ISS printplaat en/of de componenten. Heb jij daar een site of informatie over?
Alleen de aansluitingen en instellingen worden omschreven.
Misschien dat de hum. sensor vervangen moet worden en dat levert de volgende vraag op Wie kan die leveren?
M.vr.gr.
Leo
Bijlagen
print_4_kl.jpg
print_4_kl.jpg (51.02 KiB) 1665 keer bekeken