Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door weerzoetermeer
#7584
wsp schrijft:
Is dit ook voor de Envoy van Davis? of alleen het display weerstation?


Hoi Marcel,

Zowel de Envoy als het display.

Met vriendelijke groet,

Thierry van Wijland

ps: Let wel op welke versie je download, je hebt namelijk een versie voor de Envoy en een versie voor het display en daar ook weer drie versie's voor om het allemaal makkelijk te maken. :(
Door wsp
#7585
weerzoetermeer schrijft:
wsp schrijft:
Is dit ook voor de Envoy van Davis? of alleen het display weerstation?


Hoi Marcel,

Zowel de Envoy als het display.

Met vriendelijke groet,

Thierry van Wijland

ps: Let wel op welke versie je download, je hebt namelijk een versie voor de Envoy en een versie voor het display en daar ook weer drie versie's voor om het allemaal makkelijk te maken. :(


Dan denk ik dat ik Ekopower ga bellen ;-)
Ik denk dat je er ook een update kabel voor moet hebben, ik heb me hier nog niet in verdiept, maar is het wel een verbetering?

Groetjes en bedankt voor de info.
Door weerzoetermeer
#7586
mavlo77 schrijft:
Interessant, de windsnelheid nauwkeuriger door verbeterd algoritme? Zal dan die resolutie van 1.6 km/u zijn verholpen? Zal eens proberen... ;)


Ik vraag het mij af aangezien in de handleiding van update iets staat over een verandering van de windmetercupjes (groote) op nieuwe versie's van de VP2.

Met vriendelijke groet,

Thierry van Wijland
Door pb2rdf
#7587
osjohn schrijft:
"Hullup" Ik ben zo overspannen en heb geestelijke steun in het engels nodig !!!

John van Os

@John,

Je hebt een PM (persoonlijke mail).

grtn, Peter
Door weerzoetermeer
#7590
wsp schrijft:
weerzoetermeer schrijft:
wsp schrijft:
Is dit ook voor de Envoy van Davis? of alleen het display weerstation?


Hoi Marcel,

Zowel de Envoy als het display.

Met vriendelijke groet,

Thierry van Wijland

ps: Let wel op welke versie je download, je hebt namelijk een versie voor de Envoy en een versie voor het display en daar ook weer drie versie's voor om het allemaal makkelijk te maken. :(


Dan denk ik dat ik Ekopower ga bellen ;-)
Ik denk dat je er ook een update kabel voor moet hebben, ik heb me hier nog niet in verdiept, maar is het wel een verbetering?

Groetjes en bedankt voor de info.


Hoi Marcel,

Ik zelf zie weinig veranderingen momenteel. Maar goed....de nieuwe versie staat er ook slechts een uurtje op. Of je een update kabel nodig hebt ligt aan de huidige firmware versie die je nu gebruikt. Kan je vinden voor de Envoy bij Weatherlink en dan 'reports', 'Consol Diagnostics'. Voor het display houd je de 'done' toets ingedrukt en klik je op het plus teken, dan zie onderaan je display de firmware versie voorbij komen. Als de huidige firmware versie gelijk of nieuwer is als 28 november 2005 kan je 'direct PC install' gebruiken en heb je de losse updater kabel van Davis niet nodig.

Met vriendelijke groet,

Thierry van Wijland

Let wel...alles op eigen risico!
Door wsp
#7592
weerzoetermeer schrijft:
wsp schrijft:
weerzoetermeer schrijft:
wsp schrijft:
Is dit ook voor de Envoy van Davis? of alleen het display weerstation?


Hoi Marcel,

Zowel de Envoy als het display.

Met vriendelijke groet,

Thierry van Wijland

ps: Let wel op welke versie je download, je hebt namelijk een versie voor de Envoy en een versie voor het display en daar ook weer drie versie's voor om het allemaal makkelijk te maken. :(


Dan denk ik dat ik Ekopower ga bellen ;-)
Ik denk dat je er ook een update kabel voor moet hebben, ik heb me hier nog niet in verdiept, maar is het wel een verbetering?

Groetjes en bedankt voor de info.


Hoi Marcel,

Ik zelf zie weinig veranderingen momenteel. Maar goed....de nieuwe versie staat er ook slechts een uurtje op. Of je een update kabel nodig hebt ligt aan de huidige firmware versie die je nu gebruikt. Kan je vinden voor de Envoy bij Weatherlink en dan 'reports', 'Consol Diagnostics'. Voor het display houd je de 'done' toets ingedrukt en klik je op het plus teken, dan zie onderaan je display de firmware versie voorbij komen. Als de huidige firmware versie gelijk of nieuwer is als 28 november 2005 kan je 'direct PC install' gebruiken en heb je de losse updater kabel van Davis niet nodig.

Met vriendelijke groet,

Thierry van Wijland

Let wel...alles op eigen risico!



Perfecte uitleg Thiery, bedankt.
ik zal morgen gaan kijken precies hoe en wat, nu te moe van het kerstfeest vieren, hahahah, groetjes en bedankt voor de perfecte uitleg, dit is voor mij ook weer iets nieuws van Davis en ben ik dus een leek in, zal inderdaad niet lastig zijn, maar de eerste keer altijd vreemd.
heb ook nare ervaringen met update's. Normaal zeg ik altijd als het draait, draaien laten ;-)
Door osjohn
#7593
Het zou kunnen dat de oude envoy deze update niet pakt, alleen de jongere versie.
Bij de vorigge update was dat ook zo.

John
Door mdkleer
#7595
Hier de update met succes uitgevoerd voor de derde keer sinds ik dit apparaat in bezit heb.