Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Roland van der Zwaag
#62411
Wie kan mij zijn/ haar ervaringen met dit type weerstation met mij delen.
Is dit werkelijk het beste digitale draadloze weerstation op dit moment? Bij welk bedrijf kan ik dit het beste aanschaffen en wie verleent de beste service?

Ik ben van plan een dergelijk apparaat aan te schaffen maar heb geen ervaringen welk type de beste kwaliteit heeft en het meest gebruiksvriendelijk.

Roland van der Zwaag
Door ws vreewijk
#62413
Hallo,

Nee ik ga geen winkel aanprijzen daar heb je Google voor.

zelf ga ik het achtste jaar in met mn Davis DUS qua degelijkheid zit dat wel snor.

Je kan ook kijken naar de ultimeter 3000 met real time weermeting.
En heeft voor de regenmeting geen wip maar een ander systeem.

Nadeel is een bedraad station.

Succes bij je keuze.

Gr Chris
Door JozBaz
#62461
Hallo Roland,

Ik kan beamen wat Chris zegt; Na een jaar of acht met het vorige model van Davis te hebben gewerkt (hij doet het overigens nog steeds bij een familielid!) gebruik ik nu al weer een jaar of 4 de Vantage Pro2.

Prijzig maar nauwkeurig en betrouwbaar en naar mijn idee ook gebruiksvriendelijk. Een beetje affiniteit met electronica/techniek blijft natuurlijk gewenst. Wereldwijd wordt de VP2 veel gebruikt dus er is goede software voor te verkrijgen (ook voor bijvoorbeeld Apple Mac gebruikers), evenals accessoires.

Ik zou beslist voor het draadloze model gaan. Nog nooit problemen gehad met de draadloze verbinding (ok, ik woon niet in een vesting met metersdikke muren - daar is het misschien anders).
Of het 'het beste weerstation' is kan ik niet beoordelen want ik heb geen ervaring met andere merken, maar het lijkt me zeker één van de besten voor de serieuze weeramateur.

Ik kan niets zeggen over een winkel met de beste service aangezien ik daar geen beroep op heb hoeven te doen. Iedere min of meer bekende en enthousiaste dealer in NL lijkt me ok.

Succes met je keuze.