Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door RZw
#64311
Mijn Davis Vantage Pro 2 lees ik uit met een envoy en Weatherlink onder Windows 7. Het gebeurt de laatste tijd steeds vaker dat de tijd van de meetgegevens zomaar een aantal maanden in de toekomst is. Vaak is dit precies 3 of 4 maanden vooruit. De tijd en dag sluit aan op de vorige waarde maar de maand is dan ineens bv juni ipv februari. Daarna stopt het downloaden van weerdata aangezien zijn nieuwste waarde ineens in de toekomst ligt en de huidige datum en tijd daar niet op aansluit. Zijn er meer mensen die hier last van hebben en wat is er aan te doen? Het vullen van mijn database loopt hierdoor volledig in de soep... Ik moet het nu bijna elke dag herstellen.
Door WSParkstad
#64312
Hallo,

Heb hier tijdje geleden ook last van gehad, maar dan met Davis Vantage 2 pro en ook een Envoy en Meteohub.

Heb toen een nieuwe firmware op de Envoy gezet en vanaf die tijd is het niet meer voor gekomen.

Misschien dat dit de oplossing is, dat weet ik niet in jouw geval, hier werkte het toen wel weer perfect.

Weet niet of ik deze link mag plaatsen maar voor jouw gemakkelijker om te vinden en mag het niet dan hoor ik het wel.

http://www.davisnet.com/support/weather ... _frmwr.asp

Succes ermee, niks ergers dan verkeerde data.
Door RZw
#64335
Ik heb de firmware update geprobeerd maar hij vindt de envoy niet op de COM poort (seriele versie) terwijl weatherlink hem direct gevonden heeft...
Door JozBaz
#64340
Een paar tips die misschien helpen:

- Sluit Weatherlink af en kijk eens in je station directory (C:\\Weatherlink\\\\XYZ\\) of daar vreemde JJJJ-MM.wlk bestanden tussen staan (JJJJ is jaartal, MM is de maand). Soms raken ze beschadigd - indien bijv. de stroom van je PC uitvalt terwijl het programma niet netjes is afgesloten.
Staat er 2015-05.wlk of 2053-07.wlk of zoiets tussen? In de toekomst, dus fout. Deze bestanden dan verwijderen.
- Controleer of de klokken van je PC en Davis apparatuur gelijk lopen.

Opnieuw opstarten en kijken of het heeft geholpen.