Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door rukwind
#66655
Goedendag,

Sinds ik de batterij in mijn davis vantage pro console heb vernieuwd, kan ik geen data meer douwnloaden. Station communication error is de foutmelding.
Ik gebruik windows 10
Heb al diverse keren weaterlink opnieuw geinstalleerd.
Op verschillende usb poorten aangesloten.
Ook heb ik de CP210x usb to Uart Bridge driver geinstalleerd,
Tot op heden geen succes.
Wie o wie heeft de oplossing

Paul
Door pb2rdf
#66656
Paul,

Controleer je instellingen op je console en wat in weatherlink station config wordt vermeld.
Controleer in weatherlink je cominstelling : normaalgesproken com3 en 19200
Zit de usb stekker goed in die van de datalogger van het console.
Zit je datalogger nog goed in de connector van het console.
Kijk in taskmanager welke processen er draaien, misschien draait een weatherlink, driver proces dubbel en dan heb je ook geen communicatie.
Stop weatherlink, reboot je win10
Controleeer na reboot in win10 taskmanager welke processsen er draaien.
Start weatherlink.

Meer kan ik even niet verzinnen.

grtn, Peter
Door osjohn
#66661
Zit de batterij er wel goed in ? omdat hij na het wisselen stuk is gegaan,

En de condensator even controleren, kan ook stuk gegaan zijn omdat een nieuwe batterij een hogere spanning afgeeft.

Gr. John
Door Oebele
#66664
Hallo,

Mogelijke oplossing:
USB stekkers eruit de CP210x usb to Uart Bridge driver de-installeren.
In apparaat beheer de USB poorten verwijderen en daarna zoeken naar gewijzigde
apparaten, hierna de benodigde software installeren zoals CP210x en eventueel
Weatherlink daarna pas de USB stekkers terug plaatsen.
Start nu Weatherlink op en zoek de juiste com poort.

Hou er rekening mee dat andere USB apparaten hierdoor ook worden getroffen.

O. de Zwart
Door SpeedyGJ
#66666
Waarschijnlijk is de datalogger de grote oorzaak van dit probleem. Haal em er even uit en plaats em opnieuw erin. Grote kans dat dit probleem dan is opgelost.
Door wvdkuil
#66673
Een soms voorkomende oorzaak is een "lock up" van het console door het wisselen van batterijen bij een aangesloten logger aan de computer.

Procedure is als volgt:
0. Haal de usb kabel van de logger uit de computer
1. Haal de USB logger uit de console (of envoy)
2. Haal de batterijen uit de console
3. Verwijder de lader van het console

4. Wacht minstens 1 minuut

5. plaats de usb logger in de console / envoy
6. plaats batterijen en de oplader
7. verbind de usb kabel met de computer

Vooral het wachten voordat de logger weer geplaatst wordt schijnt belangrijk te zijn.

Wim
Door rukwind
#66677
Dag beste collega's, ik ga alle door jullie gegeven raad bij langs, hopende het weer werkend te krijgen, daar ga ik mijn zondag even aan besteden.
Allemaal heel veel dank, en ik laat het weten wat het resultaat is.
met vriendelijke groet,
Paul
Door rukwind
#66690
Beste collega's

Heb alle tips uitgevoerd, geen resultaat tot op heden.
Oebele, deze driver staat niet in app.beheer,wel geïnstalleerd
CP210x usb to Uart Bridge driver, klopt dat wel?, moet hij daar wel of niet staan?
Omdat ik weatherlink verwijderd had, ben ik de nieuwste versie kwijt, en kan de download
van de nieuwste 6.0.3 niet vinden op de site, zit wat weggestopt volgens mij.


Met vriendelijke groet

Paul