Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door cj hans
#68140
Hallo

Mijn weerstation "Davis Vantage Pro 2" staat op een 100 meter van de console. Het ontvangst is steeds 100 %. Er komen echter van tijd tot tijd streepjes bij de waarneming van de temperatuur en de vochtigheid (soms is alles normaal, andere keren tot 1/3de van de tijd streepjes bij de temperatuur en de vochtigheid). Vandaag heb ik ook voor de eerste keer een foute maximum temperatuur opgemeten: 70,0°C?! Dit kan natuurlijk niet. Tot voor enkele weken had ik hier geen last van.

Mijn Davis is operationeel sinds maart van dit jaar.

Het weerstation staat opgesteld in een wei, met een elektrische schrikdraad errond op ongeveer een halve meter (zodat de pony's op een veilige afstand blijven). Zou dit de reden kunnen zijn (schrikdraad te dicht?)?

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Met vriendelijke groeten
Hans
Door jeroenzwart
#68141
Hans,

Schrikdraad lijkt me niet waarschijnlijk. Ik heb ook geregeld schrikdraad in de buurt van station en merk daarbij geen ontvangstprobleem. Mijn station staat eveneens op ca. 100 m afstand van de console. Toch zie ik soms ook de streepjes zoals jij beschrijft. Ik wijt dat aan (veranderende) weersomstandigheden in combinatie met een niet al te sterke batterij. Meestal verdwijnen de streepjes weer binnen enkele uren en heb ik er vervolgens wekenlang geen last meer van...

Groet, Jeroen
Door guusdevries
#68142
had dit een paar maanden geleden ook. zelfde fouten
streepjes en 70 gr.
Mijn Vantage Pro 2 is 8 jaar oud.
het bleek een defecte sensor te zijn.
nieuwe sensor geplaatst en alles werkt weer.
succes
guus de vries
klakbaanweer.nl
Door Oebele
#68144
Hallo,

Heb je de Supercap ook al gecontroleerd op lekkage, deze zit onder het witte kapje.
Als deze lek is kunnen er ook afwijkingen in de metingen optreden.

O. de Zwart
Door T.J.
#68147
Dat zou wel heel snel zijn, een defecte supercap binnen 5 maand.
Zou zeggen vervang sensor, garantie?
Kijk ook eens in je diagnostisch scherm je voltage..

Succes Tjeerd
Door cj hans
#68152
Hoe kan ik dit zien, op de iss zelf veronderstel ik? Na 3.5 maanden een lege batterij zou toch wel heel vlug zijn zeker?

Ik heb trouwens sinds dinsdag geen streepjes meer gezien? Raar, sommige dagen wel, andere dagen weer niet ...
Door ws vreewijk
#68154
Nee de iss geeft in de melding alleen ok ....geen spanning vermelding.
Vraagje was de uitval in de nacht of vroege ochtend?
Als je zonnepaneel niet de supercap oplaad ,of de supercap is rip dan is uitval in de nacht een teken aan de wand.
Bij 100 meter met dubbel glas in je huis en natte bomen bijvoorbeeld in de lijn tussen console en iss kan je dit soort uitval verwachten,storing door schrikdraad geloof ik niet in ,als er een stukje frequentie band word gestoort maakt dat voor een davis niet uit ,die gebruikt namelijk freqentie hopping dus werkt de ene frequentie niet is dr altijd wel een stukje waar het wel werkt.
Ik zou het even aankijken anders beroep doen op garantie.

Maar ik ken je situatie niet en kan dus moeilijk beoordelen wat er mis kan zijn.
Gr Chris