Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door tjabine
#8398
Vaag allemaal.
Hoe zit het dan met de rest behalve de wind van die firmware update?
En versie 1.8 hadden we ook niet moeten downloaden?
Daar hebben ze het ook over (Improved wind speed translation algorithm for increased accuracy.)
Ik wacht het allemaal maar af.
De firmware update zit er in iedergeval in.

Gr Ron.
Door wsp
#8399
@Allemaal,

Ik heb hier ook in vluchtigheid geupdated en merk eerlijk gezegd niks.
persoonlijk kan ik me ook niet voorstellen dat er een update is die geschikt is voor bepaalde cup's en de andere update's weg halen.
Ik zou dan denken update_cups_A.exe of update_cups_B.exe dan maak je verschil, maar nu dnek ik gewoon dat er weg zend krachten zitten door die crissis in us en het ook niet weten, net zoals het vaak is bij de helpdesk's in Nederland.

Hier draait die goed en heb zelf de console niet geupdate en ze geven precies het zelfde aan, ik heb de Envoy alleen geupdated en de console staat nog de ouder originele firmware op.

Ik blijf zo draaien,

groetjes en prettig weekend.
Door mavlo77
#8400
Hij hsd mij een document doorgestuurd waarin wordt beschreven dat bleek dat de oude cups konden breken bij extreme windsnelheden (100+ mph). Toen heeft men de armen van de cupjes dikker gemaakt. Pas later bleek dat de draaikarakteristiek afweek. Daarop hebben ze nu de firmware aangepast. Dus wat ze doen is gewoon een soort snelheidsafhankelijke correctie toepassen (curve). Alleen er stond dat men van plan was dit zo te doen dat je in de console kunt aangeven: large cups old, new en small cups. Echter dat dit bij de huidige firmware nog niet geregeld is. En daarom dus de bestaande gebruikers bij het oude moeten blijven. Maar jij zegt dus dat de uitlezing identiek is? Zou je eens kunnen kijken als het de komende uren wat harder gaat waaien? Want dan zou het iets moeten gaan afwijken.
Door wsp
#8401
mavlo77 schrijft:
Hij hsd mij een document doorgestuurd waarin wordt beschreven dat bleek dat de oude cups konden breken bij extreme windsnelheden (100+ mph). Toen heeft men de armen van de cupjes dikker gemaakt. Pas later bleek dat de draaikarakteristiek afweek. Daarop hebben ze nu de firmware aangepast. Dus wat ze doen is gewoon een soort snelheidsafhankelijke correctie toepassen (curve). Alleen er stond dat men van plan was dit zo te doen dat je in de console kunt aangeven: large cups old, new en small cups. Echter dat dit bij de huidige firmware nog niet geregeld is. En daarom dus de bestaande gebruikers bij het oude moeten blijven. Maar jij zegt dus dat de uitlezing identiek is? Zou je eens kunnen kijken als het de komende uren wat harder gaat waaien? Want dan zou het iets moeten gaan afwijken.


OK
Door Weasel
#8648
Nu de vraag:
Hoe kan je zien wat voor soort schoepjes je hebt?
Volgens mijn kunnen alle modellen ijsbolletjes scheppen B)
Lekker easy allemaal?

Wie maakt ons wijs?
Door SpeedyGJ
#8661
Ik heb in 2007 de VP2 gekocht de windmeter is vorig jaar kaduk gegaan en toen een nieuwe weer een nieuwe, misschien dat ik hier een verschil kan in zien alleen moet ik wel even het dak op maar dat zie ik morgen misschien wel weer ;)
Toch heb ik met de oude windmeter toch weer wat leuks van kunnen maken :) oude fietscomputer slopen en een beetje met de magneten spelen en tadaa nu heb ik niks aan de richting maar de windsnelheid wordt wel weergeven op de fietscomputer! Al was ik wel even bezig met het corrigeren van de omtrek ;)
Door mavlo77
#8667
Vergeet niet dat de VP2 een correctie uitvoert als functie van de snelheid. Dus als 60 omwentelingen per minuut 10 km/u is, dan is 600 omwentelingen per minuut niet 100 km/u. Met jouw fietscomputer gebeurt dat wel. Ik weet trouwens niet wat de afwijking is, maar je hebt ook nog een mooie handmeter, dus kun je dat mooi checken denk ik?