Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door SpeedyGJ
#8452
Die binnentemperatuur kun je niks aan doen, daar tel ik 1 tot 2 graden vanaf en je bent er ook.
Ben benieuwd of die momenteel nog steeds brand ;)
Door Meteonoord
#8453
SpeedyGJ schrijft:
Die binnentemperatuur kun je niks aan doen, daar tel ik 1 tot 2 graden vanaf en je bent er ook.
Ben benieuwd of die momenteel nog steeds brand ;)


Hi Speedy,

Jammer maar helaas, vanochtend bij het opstaan was hij weer uit en heb ik hem weer aangedaan en nu is hij nog steeds aan.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door wsp
#8454
Meteonoord schrijft:
SpeedyGJ schrijft:
Die binnentemperatuur kun je niks aan doen, daar tel ik 1 tot 2 graden vanaf en je bent er ook.
Ben benieuwd of die momenteel nog steeds brand ;)


Hi Speedy,

Jammer maar helaas, vanochtend bij het opstaan was hij weer uit en heb ik hem weer aangedaan en nu is hij nog steeds aan.

Groet,

Bert J. van Bergen


Hallo Bert,

Werkt de adapter nog?
Misschien dat hij niet goed erin zat of wat losjes of het stekkertje.
Lijkt net als of hij gewoon door gaat op de batterij van de console.
Althans zo komt het bij mij over, heb ik ook eens gehad, zat hij gewoon vreemd in het stopcontact, eigenlijk iets waar je niet naar kijkt.

Groetjes,
Door Meteonoord
#8467
wsp schrijft:
Meteonoord schrijft:
SpeedyGJ schrijft:
Die binnentemperatuur kun je niks aan doen, daar tel ik 1 tot 2 graden vanaf en je bent er ook.
Ben benieuwd of die momenteel nog steeds brand ;)


Hi Speedy,

Jammer maar helaas, vanochtend bij het opstaan was hij weer uit en heb ik hem weer aangedaan en nu is hij nog steeds aan.

Groet,

Bert J. van Bergen


Hallo Bert,

Werkt de adapter nog?
Misschien dat hij niet goed erin zat of wat losjes of het stekkertje.
Lijkt net als of hij gewoon door gaat op de batterij van de console.
Althans zo komt het bij mij over, heb ik ook eens gehad, zat hij gewoon vreemd in het stopcontact, eigenlijk iets waar je niet naar kijkt.

Groetjes,


Hi Marcel,

Zo simpel maar het ei van Columbus. De console is nu bijna een dag verlicht nadat ik de stekker/adapter er opnieuw had ingedaan.

Iedereen bedankt voor het meedenken. Vooralsnog lijkt het probleem opgelost.

Groet,

Bert J.van Bergen
Door SpeedyGJ
#8475
Mooi dat dit probleem is opgelost. Meestal als die van mij niet aan gaat controleer in indd ook de stekker enzo :) bij mij moet het licht aanstaan. De PC waar de weergegevens worden geupdate staat boven maar de console beneden, gewoon de kabel door het plafond gedaan :D op die manier kan ik ook beneden voorzien van weergegevens :D
Door Pim
#8526
Hoi Bert,

De verlichting van het console heb ik nooit aan, maar nu een poosje geprobeerd.
tÍs een mooi gezicht, dat geelachtige scherm.
Maar wat mij opviel was, ondanks dat het barometer-trendpijltje naar beneden stond, de barometerwaarde opliep na 5 minuten branden.
Even (2 minuten) nadat ik de verlichting weer uitdeed, zakte de waarde terug naar de oude stand.
Ik denk dus, dat de verlichting niet alleen de waarde van de binnentemperatuur verhoogt, maar ook de barometerwaarde en dat vind ik niet leuk.


Groeten
Pim
Weerstation Roden
Door wsp
#8532
Pim schrijft:
Hoi Bert,

De verlichting van het console heb ik nooit aan, maar nu een poosje geprobeerd.
tÍs een mooi gezicht, dat geelachtige scherm.
Maar wat mij opviel was, ondanks dat het barometer-trendpijltje naar beneden stond, de barometerwaarde opliep na 5 minuten branden.
Even (2 minuten) nadat ik de verlichting weer uitdeed, zakte de waarde terug naar de oude stand.
Ik denk dus, dat de verlichting niet alleen de waarde van de binnentemperatuur verhoogt, maar ook de barometerwaarde en dat vind ik niet leuk.


Groeten
Pim
Weerstation Roden


Zelf denk ik dat dit toeval is geweest.
Dat de temp omhoog gaat binnen op het display zelf dat is correct, maar de barometer zit buiten en lijkt mij vreemd dat die dan ooki omhoog gaat.
Puur toeval, geloof me maar.
Door weerzoetermeer
#8533
Hoi Marcel,

Barometer zit binnen in het display. Dat de verlichting daar invloed op heeft lijkt mij echter sterk. Ik zal het ook eens gaan uitproberen....

Gr.
Thierry
Door wsp
#8536
weerzoetermeer schrijft:
Hoi Marcel,

Barometer zit binnen in het display. Dat de verlichting daar invloed op heeft lijkt mij echter sterk. Ik zal het ook eens gaan uitproberen....

Gr.
Thierry


Hallo Thiery,

Klopt, dom dom dom van me.
Ik heb het hier ook geprobeerd, maar geen probleempjes, blijft het zelfde.
Kijk de temp kan ik me voorstellen omdat dit in de zelfde behuizing zit en de verllichting ook warmte afgeeft en inderdaad zo rond de 2 graadjes, althans bij mij.
het probleem wat ik ook hier heb is de vloer verwarming en de meter staat laag en daar is bij vloer verwarming het net ietsjes warmer als normaal, daar begint de warmte meteen bij de vloer en hoe hoger hoe kouder de lucht wordt.
Tenslotte is dit voor mij geen meer waarde, deze waarde wordt hier ook nergens gebruikt, want ik haal de data uit de Envoy en die staat boven op de zolder.

Baro is toch een heel andere soort meting, maarje weet natuurlijk nooit, ik dnek zelf dat het net op het randje was.
Door Pim
#8574
Hallo allemaal,

Dat de barometerwaarde opliep tijdens het branden van de consoleverlichting en terugliep na het uitdoen kan natuurlijk toeval zijn geweest.
Alleen is het ondertussen moeilijk testen, want het trendpijltje staat hier steeds omhoog.
Ik wacht dus even tot de barometerstand weer constant is.
Thierry zou ook nog proberen, maar hij zal met hetzelfde probleem zitten, denk ik. Nieuwsgierig wat er gaat gebeuren ben ik wel.

Groet
Pim
Weerstation Roden